Ik heb al een aantal jaar een Fongers BB70. Voor een poos terug ben ik erachter gekomen dat hij niet uit 1925 is maar uit 1923. Ik had er een Fongers zadelpen in, maar die werd pas geleverd vanaf 1925. Vandaar dat ik deze eerst wel gemonteerd had. nu ik weet dat hij uit 1923 is hoort deze pen en dus niet in. Ik had nog een redelijk mooie nikkelen haakse pen liggen, en deze vanavond gemonteerd.
Voor:
Na:
Nu klopt het weer
Verder wil ik in dit topic mijn ''nieuwtjes'' over dit rijwiel posten
Wat is dat toch een fantastisch hoog apparaat.
Hoewel buiten het gemiddelde vind ik die hoge frames toch wel erg aantrekkelijk.
Mijn Sunbeam heeft dat ook .supper machine.
Ga je nog een kettingkast maken/monteren?
persoonlijk vind ik dat meer af.
Bedankt Misschien dat ik nog wel eens een kettingkast ga maken. Wil er dan wel 1 maken van echt leer. Ik wil dan ook graag zelf een montuur maken, aangezien deze Fongers een 50 tands voorblad heeft.
Die Eagle die jij hebt is ook echt een geweldige fiets! Mocht je die ooit eens weg doen...
Hoi Mark,
Ja echt leder is wel het fraaist en ook wat prettiger omdat het niet kan rafelen. Mijn no 7 Gazelle heeft om die reden geen stiksel aan de onderkant. scheelt weer werk.
Ik heb voor mijn BB een kast opnieuw bekleed. Ik zal er binnenkort eens wat foto`s van plaatsen.
Het frame had ik ook zo aangepast dat het op de bestaande schroefdraadblokken die aan het frame zijn gesoldeerd kan worden geschroefd. Zo zie je de achterste beugel niet door het doek drukken en hebben de bevestigingsblokken opeens een reden van bestaan.
De Eagle is idd ook een hoog ding maar door de relatief vlak lopende liggende achtervork is de framehoogte toch niet meer dan 66,5 cm. De trapas ligt kilometers boven het asfalt..
Mocht ik de fiets ooit weg doen dan denk ik aan jou.
Op mijn frame zitten ook die aan gesoldeerde nokken. Deze wil ik ook gewoon gaan gebruiken voor bevestiging van de kettingtrommel. Ik heb overgens nog een montuur wat bij het voorblad ruimer is dan gemiddeld, deze wil ik ook gaan gebruiken voor de BB70. Schiet me ineens weer te binnen Nu alleen nog een mooi stuk leer zoeken.
Ik dacht dat die Eagle veel hogen was, iets van 70 cm. De trapas ligt inderdaad heel erg hoog. Hij lijkt iig veel hoger dan 66.5 cm. Maa rhet blijft een supergave fiets!
Hoi Mark,
Grappig vind ik dat hij geen dubbele bovenbuis heeft. Ik dacht dat dat destijds min of meer een 'verplichte optie' was.
Ter vergelijking mijn HF70 van 1935. Duidelijk een generatie nieuwer.
Fongers HF70 klaar 001.jpg (485.68 KiB) 5904 keer bekeken