Daar is met wat goede wil best wat leuks van te maken. Zijn het niet heel apparte velgen voor 28x1 1/2? of lijkt dat maar zo?
Abram heeft toevallig de goede transfers te koop

Geen onaardige theorie, maar hoe verklaar je het toer-achterwiel (28x1,5)Bandenplakker schreef: ↑11 nov 2020, 16.05 Ik denk ook dat het frame een Locomotief SdL is. Bij de exemplaren (met vaste bagagedrager) die ik heb/had stond het framenummer op de linkerachterpad/pat.
Waarschijnlijk ten overvloede: de voorvork is niet origineel; de originele SdL-vork had 'driehoekige' (doorsnee) vorkpoten en een heel lange bovenbouw.
Zo'n lange bovenbouw is volgens mij alleen verkrijgbaar met een 28 x 1 1/2-vork, dat zou de vervanging verklaren en dus het 28 1 1/2-voorwiel.
Dirk
Gaaf een Durabo unisex-kruisframe! De eigenaar wil 'm bewaren, dat gaf hij al aan voordat hij wist wat het was. Enorm bedankt voor jullie hulp en Maarten Waarlé in het bijzonder met de doorslaggevende suggestie.Cyclissimo schreef: ↑11 nov 2020, 18.24 Leuke vondst! Ik moest ook gelijk aan Durabo denken. Hij heeft buiten het soort kruisframe niks Locomotiefigs![]()
Daar is met wat goede wil best wat leuks van te maken. Zijn het niet heel apparte velgen voor 28x1 1/2? of lijkt dat maar zo?
Abram heeft toevallig de goede transfers te koop![]()