even voorstellen dan maar

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Elibert van Dalen

Re: even voorstellen dan maar

Bericht door Elibert van Dalen »

nog zon rare nederlander ed zie je die heeft zijn fietsen ook in huis net als mij hahah.

wel een mooie fiets. die spatborden doen de fiets wel iet zo
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
pjotr-40

Bericht door pjotr-40 »

Hoi Ed, op de SA naaf staat 60 5 vermeld, dus ja dan zal de Gazelle wel uit 1960 komen. Klopt trouwens ook wel, het frame nr. hoort ook bij 1960 i.p.v. '59 heb het net nog eens nagekeken. Weet jij misschien nog iemand die mij aan de ontbrekende onderdelen zou kunnen helpen (slot,pedalen,jasbeschermers en een fietspomp) of kan ik beter een advertentie in gevraagd plaatsen?

Groeten peter.
asterduc

Bericht door asterduc »

Voila, dan klopt het plaatje met de bege spatborden en het aangesoldeerd Gazelle licht, helemaal, want ... jouw fiets is waarschijnlijk, zoals reeds in een ander topic recent is ter sprake gekomen, een 1961 model.

In 1961 zijn de kleuren 7 en 14 niet meer gevoerd.
De Sport A was wel als Nr 25b leverbaar, al stond dat niet op de prijscourant vermeld, wel in de kleurenkaart.
Nr 25 staat hier voor 'Blauw' en de toevoeging 'b' voor spatborden in de kleur Nr 15, nml Beige.

Om het verhaal te vervolledigen, de fiets kostte met SA 3 naaf en knijpremmen 197 Hfl.
Het witte balhoofd was 5 Hfl erbij en voor de beige spatborden zijn vermoedelijk nog 5 Hfl extra gerekend (zo was het tenminste bij de Sport C).

Groeten,
Ed
het wordt alsmaar GAZELLEger hier in Antwerpen
asterduc

Bericht door asterduc »

pjotr-40 schreef:Weet jij misschien nog iemand die mij aan de ontbrekende onderdelen zou kunnen helpen (slot,pedalen,jasbeschermers en een fietspomp) of kan ik beter een advertentie in gevraagd plaatsen?
de zaken die je noemt zijn zeer gezocht.
Best kun je gewoon MP in het oog houden, maar hou er rekening mee dat er verzamelaars en vooral ook handelaars op de loer liggen.

Alternatief zijn de specifieke fietsbeurzen (Vehikel, berlicum, en de clubbeurs in Vianen). Daar worden ze eerder onderling aan redelijke prijzen verhandeld, alhoewel dat ook aan het veranderen is.

De jasbeschermers werden toen, zover ik kan terugvinden en correct me if I'm wrong, nog niet origineel op een sport herenmodel geleverd, wel op een damesmodel.
De modellen die dan als optie werden aangeboden waren volgens mij volledig transparant of geel transparant, dus niet gelakt en niet smoke.
Smoke versies zijn noog nieuw in de handel te verkrijgen. Transparant wordt iets moeilijker. Ik heb nog wel een aantal setjes liggen die ik eventueel naar een beurs zou kunnen meebrengen.

Fietspomp: even langs het station misschien? :oops:

Pedalen: die kun je best op een beursje kopen, dan kun je voelen of ze mooi ronddraaien alvorens je beslist ze aan te kopen. Het sporttype Union lijkt me hier de beste keuze. Die gaan doorgaans zo'n 10 euro met reflector en 20 euro zonder reflector.

Je kunt voor inspiratie eens op onze Picasa webalbums kijken.
Hier is de link naar mijn album met tevens links naar andere Gazelle Sport albums (o.a. van Elibert, Gerard, Jacques, ...)

https://picasaweb.google.com/1132186544 ... eWebalbums

Je kunt bij de fotos ook commentaar geven en misschien dat iemand je ook kan helpen aan de gezochte parts.
Gazelle on Picasa.jpg
Gazelle on Picasa.jpg (123.25 KiB) 4166 keer bekeken
Mocht je zelf beslissen ook fotos van je Gazelle op Picasa te posten, dan plaats ik jouw link er ook graag bij.

Groeten,
Ed
pjotr-40

Bericht door pjotr-40 »

Hallo Ed

Zo da's erg mooi die picasa webalbums. Ook erg handig voor details als je eigen fiets niet geheel compleet is .Nu ik dit zo gezien heb ga ik m'n fiets eens een goede poetsbeurt geven en hier ook enkele foto's plaatsen. Bedankt voor de aanrader!
Mocht je ergens dit jaar naar een beurs gaan en dan e.v.t. 2 setjes transparante jasbeschermers mee willen nemen, graag! Maar eens wat over afspreken.
Groeten peter.
asterduc

Bericht door asterduc »

Ik merk net dat de nieuwe jasbeschermers die ik heb, niet op jouw fiets gaan passen omwille van de knijpremmen. Die zijn voor trommelremmen.
Het zijn die op volgende foto.
jasbeschermer.JPG
jasbeschermer.JPG (108.74 KiB) 4155 keer bekeken
Maar ik heb nog andere sets liggen, mogelijk niet NOS, maar toch bruikbaar. Zal het bij gelegenheid nakijken.

Ik kijk alvast uit naar de detailfotos.
Als je de link doorgeeft, dan plaats ik die mee op mijn webalbum.
Plaats reactie