Een gedeelte zit aan elkaar geschroefd zodat er mee gefietst kan worden.
Het frame heeft een hele reis gemaakt en is vier eigenaren geleden zeer waarschijnlijk gebruikt bij een training voor honden.
Daarom was er met popnagels van alles aan vast gemaakt zodat de honden niet met hun ledematen tussen de spaken zouden komen.
De voorvork was nog niet eerder gebruikt waar hij voor bedoeld was. Wél als wielenrichter. Ook daar waren gaatjes in geboord.
Dus eerst maar alle gaatjes dicht gelast en de buis van de voorvork op maat gezaagd. De binnenbalhoofdbuis was lang zodat die voor iedere maat frame gebruikt kon worden.
Alle moeite had ik er graag voor over omdat het een hoog frame is. 61cm
Het balhoofd heeft schroefdraad BSC 1 1/8” voor een dikkke balhoofdbuis en komt van Juncker. De vorm is typisch.
De gedopte velg van het voorwiel kwam met een Germaan mee maar hoorde daar niet in thuis.
De velg voor het achterwiel is gedoneerd door iemand die nieuwe spaken en een niet gedopte velg wilde.
Ik ben er blij mee.
Ogenschijnlijk zijn het dezelfde velgen maar er zit een verschil in van 350gr. De zwaarste zit nu in het achterwiel.
De ketting is van UNION. Die had ik nog liggen evenals de vernikkelde pedalen en de achternaaf.
De voornaaf kwam als cadeautje van een lotgenoot.
De rest van de onderdelen zijn verzameld bij handelaren en beurzen.
Door de manier waarop alle onderdelen bij elkaar gekomen zijn, met name het frame wat een echte zwerftocht mee heeft gemaakt kwam de voormalige eigenaar van de voornaaf op het idee om er een Frankenstein van te maken.
Uit de dood herrezen! Dus