Greetings from Canada

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
WJagersma

Re: Greetings from Canada

Bericht door WJagersma »

Beste Oude Feits Community (ik weet dat woordt niet)....

Zo haartelijk bedankt voord de geweldige help!! Eght geweldige....

. . dus we denken dat het mogelijk een Sparta is, waarschijnlijk gemaakt in 1949, en waarschijnlijk een licht uit eindhoven fabriek.

Weet iemand wat het HaHa slot is? ook... Hadden herenfietsen die lage balk om overheen te stappen? Ik dacht dat het een Omafiets was.

Heel erg bedankt. Ik hou je op de hoogte met meer photo's as ik wat veder ben

Wietse
rowejon

Bericht door rowejon »

Hi,
Jij heb een omafiets. De fiets in de Sparta boek met framenummer 87800 is een herenfiets met een frame met bovenbuis.
Gr
Jon
TheodK

Bericht door TheodK »

Haha sloten werden gemaakt door de firma van Leeuwen uit Veenendaal (Zie ook een artikel over sloten in Het Rijwiel 2017/4) .Dit bedrijf is in de jaren 80 overgenomen door Assa dat nog steeds sloten maakt.
Haha sloten zie je heel vaak op fietsen van die leeftijd.
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
australman

Bericht door australman »

Hoi,

Ik heb het Sparta boek met veel plezier gelezen,maar heb er geen probleem mee het weg te doen.
Dus,mocht het boek uitverkocht zijn,stel ik mijn exemplaar beschikbaar.

Hans
WJagersma

Bericht door WJagersma »

Hallo allemaal,

Bedankt dat je met mij kan mij lopen? door dit project! Het is geweldig om je opmerkingen te lezen. Bedankt. Laat het me weten als ik het op een andere plek op het forum moet plaatsen.
De fiets staat nu uit elkaar... Hopelijk gaat het weer samen. Slechts één bolt? brak.... Niet slecht. Hoewel de spatborden slecht verroest zijn.
Ik dacht dat je zou genieten van een aantal foto's, en aangezien ik een paar jaar in Nederland woonde en slechts één American Truck zag... Ik dacht dat je zou genieten van een foto van mijn truck in mijn garage a Toyota Tundra.
sowieso... 2 snelle vragen.
1) De voorste hub was Bayliss Wiley.
2) De achterste hub komt uit Oosterijk een Styria
Heeft iemand enig idee waarom Engelse en Oosterijkse Hubs op een Nederlandse fiets zitten? Ik denk dat er na de oorlog misschien niet veel rubber? was, dus mensen vernielden wielen als ze geen binnenbanden meer hadden?
De andere vraag die ik heb is hoe krijg ik die crank uit....
dank!

Wietse
Bijlagen
Ome Before 9.jpg
Ome Before 8.jpg
Ome Before 7.jpg
Oma Before 6.jpg
rowejon

Bericht door rowejon »

Hi,
Be very carefull with the transfers. It's obvious that they are very worn but they are almost irreplaceable & they make the bike a Sparta. Without transfers it's just an anonymous old bike.
Best wishes
Jon
maartenB

Bericht door maartenB »

Zowel Styria remnaven als Bayliss wiley naafjes kom je veel tegen op nederlandse fietsen van die periode. Ze werden door veel merken gebruikt, ook door elkaar. De Styria naaf is een licentiebouw van de Torpedo remnaaf en qua constructie gelijk.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
WJagersma

Bericht door WJagersma »

Thanks for that info! Jon when you say Transfer you mean decals? Like the Sparta Logo is very very hard to replace? Thanks Wietse
rowejon

Bericht door rowejon »

Hi,
Decals = transfers In UK English. Impossible to replace.
Jon
vikram52

Bericht door vikram52 »

Wat een mooie omafiets.
Waneer gaat u er mee verder. Ga zo door met u project.
Plaats reactie