Gezocht: doorvoerdopjes boven remgreeprubbers
Gezocht: doorvoerdopjes boven remgreeprubbers
Excuses voor de krukkige omschrijving van het onderwerp, ik heb geen idee hoe deze onderdeeltjes heten. Ik zoek de kunststof dopjes waar de remkabels doorheen worden geleid, zoals op de foto. Bedoeld voor Weinmann, maar wellicht hebben ook andere merken ze toegepast. Ze gaan vaak stuk en zijn daarom schaars, maar misschien heeft iemand er twee in de aanbieding?
Groeten,
Hans
Groeten,
Hans
Re: Gezocht: doorvoerdopjes boven remgreeprubbers
Bedankt voor de tip. Zit nog niet in mijn systeem, de mogelijkheid van 3d printen. Maar als de zoektocht niets oplevert, het overwegen waard.
Groeten,
Hans
Groeten,
Hans
-
Het is een rotatie symmetrisch product, maak je vermoedelijk sneller op een draaibank dan op een cad station

/Marten
Ah, kabelsteller is de naam!
Liever geen metaal. Had al even gekeken bij 3d printen, een hele operatie en waarschijnlijk uiteindelijk ook kostbaar.
Als het niet lukt ze te bemachtigen, dan zal het wel op tijdrovende huisvlijt uitdraaien. Niet erg, beter dan zo’n akelig gat waarin de kabels verdwijnen.
Liever geen metaal. Had al even gekeken bij 3d printen, een hele operatie en waarschijnlijk uiteindelijk ook kostbaar.
Als het niet lukt ze te bemachtigen, dan zal het wel op tijdrovende huisvlijt uitdraaien. Niet erg, beter dan zo’n akelig gat waarin de kabels verdwijnen.
Hi Hans,
In de jaren 70 heb ik die nooit gebruikt op Weinmann remmen. Een simpel aluminium dop was gebruikelijk. Je versteller was bij de rem.
Gr
Jon
In de jaren 70 heb ik die nooit gebruikt op Weinmann remmen. Een simpel aluminium dop was gebruikelijk. Je versteller was bij de rem.
Gr
Jon
Hallo Jon, de aluminium dopjes zijn inderdaad gebruikelijk, maar net als de andere kunststof dopjes die ik heb te klein in doorsnee voor de openingen in deze remgreeprubbers. Vandaar de zoektocht naar deze, die op de rubbers rusten in plaats van op de remgrepen zelf. Ik zoek ze voor de esthetiek, niet voor het stellen.
Groeten,
Hans
Groeten,
Hans
- marco verbaant
m-gineering schreef: ↑13 jul 2021, 20.06Het is een rotatie symmetrisch product, maak je vermoedelijk sneller op een draaibank dan op een cad station. Er zijn trouwens ook versies van de kabelsteller uit metaal
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Dank voor het plaatsen van de foto Marco. Dus zo ziet het eruit onder de rubbers. Ik snap nu wat ik zoek. Veel mooier dan plastic trouwens, die aluminium variant.
dit lijkt idd vlugger en handiger op een draaibank gemaakt.