Gezocht: doorvoerdopjes boven remgreeprubbers

hansvdw

Gezocht: doorvoerdopjes boven remgreeprubbers

Bericht door hansvdw »

Excuses voor de krukkige omschrijving van het onderwerp, ik heb geen idee hoe deze onderdeeltjes heten. Ik zoek de kunststof dopjes waar de remkabels doorheen worden geleid, zoals op de foto. Bedoeld voor Weinmann, maar wellicht hebben ook andere merken ze toegepast. Ze gaan vaak stuk en zijn daarom schaars, maar misschien heeft iemand er twee in de aanbieding?

Groeten,
Hans
Bijlagen
66080175-7780-4E63-A52D-6F6828B99CB9.jpeg
Enfield

Re: Gezocht: doorvoerdopjes boven remgreeprubbers

Bericht door Enfield »

3d printen?
hansvdw

Bericht door hansvdw »

Bedankt voor de tip. Zit nog niet in mijn systeem, de mogelijkheid van 3d printen. Maar als de zoektocht niets oplevert, het overwegen waard.

Groeten,
Hans
m-gineering

Bericht door m-gineering »

hansvdw schreef: 13 jul 2021, 18.08 Bedankt voor de tip. Zit nog niet in mijn systeem, de mogelijkheid van 3d printen. Maar als de zoektocht niets oplevert, het overwegen waard.

Groeten,
Hans
Het is een rotatie symmetrisch product, maak je vermoedelijk sneller op een draaibank dan op een cad station ;). Er zijn trouwens ook versies van de kabelsteller uit metaal
/Marten
hansvdw

Bericht door hansvdw »

Ah, kabelsteller is de naam!

Liever geen metaal. Had al even gekeken bij 3d printen, een hele operatie en waarschijnlijk uiteindelijk ook kostbaar.

Als het niet lukt ze te bemachtigen, dan zal het wel op tijdrovende huisvlijt uitdraaien. Niet erg, beter dan zo’n akelig gat waarin de kabels verdwijnen.
rowejon

Bericht door rowejon »

Hi Hans,
In de jaren 70 heb ik die nooit gebruikt op Weinmann remmen. Een simpel aluminium dop was gebruikelijk. Je versteller was bij de rem.
Gr
Jon
hansvdw

Bericht door hansvdw »

Hallo Jon, de aluminium dopjes zijn inderdaad gebruikelijk, maar net als de andere kunststof dopjes die ik heb te klein in doorsnee voor de openingen in deze remgreeprubbers. Vandaar de zoektocht naar deze, die op de rubbers rusten in plaats van op de remgrepen zelf. Ik zoek ze voor de esthetiek, niet voor het stellen.

Groeten,
Hans
marco verbaant

Bericht door marco verbaant »

m-gineering schreef: 13 jul 2021, 20.06
hansvdw schreef: 13 jul 2021, 18.08 Bedankt voor de tip. Zit nog niet in mijn systeem, de mogelijkheid van 3d printen. Maar als de zoektocht niets oplevert, het overwegen waard.

Groeten,
Hans
Het is een rotatie symmetrisch product, maak je vermoedelijk sneller op een draaibank dan op een cad station ;). Er zijn trouwens ook versies van de kabelsteller uit metaal
Bijlagen
IMG_3026.JPG
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
hansvdw

Bericht door hansvdw »

Dank voor het plaatsen van de foto Marco. Dus zo ziet het eruit onder de rubbers. Ik snap nu wat ik zoek. Veel mooier dan plastic trouwens, die aluminium variant.
Enfield

Bericht door Enfield »

dit lijkt idd vlugger en handiger op een draaibank gemaakt.
Plaats reactie