Beste forumleden,
Voor een tweetal restauratieprojecten zoek ik transport-voorvorken. Het betreft het type zoals op bijgaande foto is afgebeeld. Ik zoek er één ten behoeve van een 26" wiel en tevens voor 28" wiel.
Graag hoor ik van u wanneer u iets bruikbaars heeft.
Mvg
Marco
Gezocht transport voorvork in 26 en 28 inch
Gezocht transport voorvork in 26 en 28 inch
Sparta - De sleutel tot een rijker leven!
Re: Gezocht transport voorvork in 26 en 28 inch
Hoi Marco,
Er bestaat verschil tussen de diktes, de wanddikte, en de lengte van de binnenbalhoofdbuis. Dat heeft consequenties voor type balhoofd.
En om het eenvoudig te houden wil er ook nog wel eens andere draad op gesneden zijn.
Kun je een paar maten noemen of misschien foto's posten?
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Er bestaat verschil tussen de diktes, de wanddikte, en de lengte van de binnenbalhoofdbuis. Dat heeft consequenties voor type balhoofd.
En om het eenvoudig te houden wil er ook nog wel eens andere draad op gesneden zijn.
Kun je een paar maten noemen of misschien foto's posten?
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Hoi Charles,
Ik zal morgen alvast het 26" frame meten (lees lengte van de binnenbalhoofdbuis en diameter van het gat. Er zit op dit moment een webvoorvork gemonteerd, maar het moet weer teruggebouwd worden naar een starre vork.
Het 28" frame ligt op dit moment in 10 stukken (is een echte restauratie
) Overigens ben ik wel zo handig dat ik een vork kan vermaken / pas kan maken op het frame.
En om even een beeld te geven waarover het gaat: Met een top van 30kmh zal menig fietser mij wel voorbij spurten...
Groet,
Marco
Ik zal morgen alvast het 26" frame meten (lees lengte van de binnenbalhoofdbuis en diameter van het gat. Er zit op dit moment een webvoorvork gemonteerd, maar het moet weer teruggebouwd worden naar een starre vork.
Het 28" frame ligt op dit moment in 10 stukken (is een echte restauratie

En om even een beeld te geven waarover het gaat: Met een top van 30kmh zal menig fietser mij wel voorbij spurten...

Groet,
Marco
Laatst gewijzigd door spartaan op 22 jan 2013, 17.35, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi Marco,
Even voor de duidelijkheid. Het gaat om de buitendiameter van de binnenbalhoofdbuis. Niet het gat dus.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Even voor de duidelijkheid. Het gaat om de buitendiameter van de binnenbalhoofdbuis. Niet het gat dus.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Hoi Charles,
Hierbij een schets tbv de 26" vork. E.e.a. op basis van het juk van de webb-vork die nu gemonteerd is. De vork moet qua vorkpootafstand geschikt zijn voor een 26x2.00 band.
Zoals ik al zei: ben ik handig, dus mocht de binnenbuis te lang of te kort zijn is dat geen probleem!
Ik verwacht dat het voor de 28" de buisdiameter ook 22mm zal zijn. De lengte is nog onbekend, het frame ligt namelijk is vele stukken... De vraag is dus wat orgineel is en wat niet.
Deze vork ruimte moet bieden aan een 28x1 3/4 band.
Dus mocht je wat hebben, dan houd ik me aanbevolen.
Alvast bedankt voor de tijd en moeite.
Vriendelijke groet,
MArco
P.S. Wellicht voorbarig, maar ik ben de komende paar weken veel in Tilburg.
Hierbij een schets tbv de 26" vork. E.e.a. op basis van het juk van de webb-vork die nu gemonteerd is. De vork moet qua vorkpootafstand geschikt zijn voor een 26x2.00 band.
Zoals ik al zei: ben ik handig, dus mocht de binnenbuis te lang of te kort zijn is dat geen probleem!
Ik verwacht dat het voor de 28" de buisdiameter ook 22mm zal zijn. De lengte is nog onbekend, het frame ligt namelijk is vele stukken... De vraag is dus wat orgineel is en wat niet.
Deze vork ruimte moet bieden aan een 28x1 3/4 band.
Dus mocht je wat hebben, dan houd ik me aanbevolen.
Alvast bedankt voor de tijd en moeite.
Vriendelijke groet,
MArco
P.S. Wellicht voorbarig, maar ik ben de komende paar weken veel in Tilburg.
Hoi Marco,
'k Ga morgen weer naar mijn atelier. Dan zal ik de rolmaat er eens naast houden.
Nou maar hopen dat het allemaal hetzelfde is.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
'k Ga morgen weer naar mijn atelier. Dan zal ik de rolmaat er eens naast houden.
Nou maar hopen dat het allemaal hetzelfde is.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Hallo Charles,
Had je nog tijd en gelegenheid gevonden om dat van die vorken na te gaan? Graag zie ik je bericht tegemoet.
Vriendelijke groet,
Marco
Had je nog tijd en gelegenheid gevonden om dat van die vorken na te gaan? Graag zie ik je bericht tegemoet.
Vriendelijke groet,
Marco
Hoi Marco,
De diameter op de schroefdraad van mijn voorvork is 26,6 mm en dus dikker dan die van jou.
Op zich zou dat niet zo veel uitmaken maar ik vermoed dat de lagerdelen die in het frame geklemd zitten ook anders zijn. Die van het balhoofddelen die er op zitten zijn 33mm. De buis is 195mm lang en de schroefdraad begint bij 125mm dus wat de lengte en de draad betreft zou het gekund hebben.
De diameter op de schroefdraad van mijn voorvork is 26,6 mm en dus dikker dan die van jou.
Op zich zou dat niet zo veel uitmaken maar ik vermoed dat de lagerdelen die in het frame geklemd zitten ook anders zijn. Die van het balhoofddelen die er op zitten zijn 33mm. De buis is 195mm lang en de schroefdraad begint bij 125mm dus wat de lengte en de draad betreft zou het gekund hebben.
- Bijlagen
-
- DSCN9497.jpg (279.5 KiB) 6842 keer bekeken
-
- DSCN9496.jpg (288.11 KiB) 6842 keer bekeken