Fongers verkocht deze sets tussen 1929 en 1933.
In eerste instantie dacht ik (net als collega verzamelaars) dat koplamp en dynamo niet bij elkaar hoorden. De oudste verlichting set van Fongers is namelijk snel te herkennen aan de 'dubbele' bevestiging bij de lamphaak.
(Bron van deze twee foto's: Fongers.net)
Er blijkt echter nog een specifiek kenmerk te zijn van de oudste Fongers koplampen en dat zijn de twee stipjes tussen de letters FG. Bij de latere modellen is dit namelijk maar 1 stipje.
Daarmee lijkt deze set toch echt een setje te zijn (Yes!). Mogelijk dat hij in de laatste jaren is verkocht en dat de nieuwe beugel toen al in gebruik was. Alles oogt in ieder geval redelijk onaangetast.
Ik ben benieuwd of er met deze kennis nog meer 'dubbele stipjes' Fongers koplampen opduiken die niet als zodanig zijn herkend... Allemaal even checken dus.

Mocht er trouwens iemand goede tips hebben hoe deze set het beste te conserveren/behouden/verfraaien dan houd ik me aanbevolen. Het materiaal van met name de dynamo hals is nogal broos. Zo heb ik reeds de tip gehad om er kaarsvet op te smeren.