Ik vraag me bij dat dikke materiaal dat je als binnenbuis wel een ding af. Treed er geen spanningsverschil op door het dikwandige materiaal? gaat het op den duur niet toch weer scheuren op een andere plek? Ik kan prima dingen in en aan elkaar lassen maar weet niet wat het materiaal daarna zal doen, Misschien is er iemand die me dat duidelijk kan maken.
Ik heb ooit mezelf leren lassen toen de binnenspatborden van mijn volvo finaal doorgerot waren. Uiteindelijk na de auto totaal 3 keer gerestaureerd te hebben 12 jaar in deze auto gereden. De laatste restauratie was een volledige achterzijde van de auto na de achterdeuren vervangen. Was een mooie klus maar daar las je bijna niks door. allemaal korte lasjes en dan kitten. Passen meten, stukje lassen en weer meten, machtig mooi als je dan na een paar dagen lassen een halve nieuwe auto hebt staan. Nog een wonder dat alles er recht in kwam te staan. de achterklep laten staan voor het precies recht monteren van de spatborden en tussenstuk. Jammer dat ik daar geen foto's meer van heb...
Fietsen lassen is weer een andere tak van sport maar het materiaal is wel dikker dan het autostaal. Dus een frame is wel makkelijk te lassen. Dat koper is lastig maar wel weg te slijpen. Ik denk dat ook Co2 nog wel zou kunnen als je het koper weg kan krijgen door goed te polijsten. Maar misschien heb ik het mis hoor.
Ik hoor het graag van de specialisten.
Groeten,
Michiel

Een auto is dus heel anders lassen dan onze fietsen.