De eigenaar vertelde dat de fiets 30 jaar naast een Magirus-Deutz in een verwarmde schuur heeft gestaan.
Van vader geweest, geen afstand van willen doen, wat ouder geworden en uiteindelijk toch maar verkocht aan iemand die er al jaren in geïnteresseerd was. Die vond het toch te veel werk en uiteindelijk bij mij terecht gekomen.
Het merk is niet bekend maar de originele staat wél.
Niet verpest dus. Het kettingscherm 'model pistool' is van Roelewiel maar waarschijnlijk later toegevoegd.
Een van de twee cranks is los geweest want ze staan niet helemaal in lijn maar het ziet er uit als origineel.
Het is een fiets die ooit belijnd is wat voor een transportfiets vrij zeldzaam is. Er zit een Husqvarna achternaaf in die ook niet zo vaak voorkomt en het bagagerek lijkt op een Roelewiel en is dat waarschijnlijk ook maar het is anders uitgevoerd dan de meeste. Het is minder zwaar, minder sterk en net een maatje kleiner.
De voornaaf is een veel voorkomende Britisch Hub, transport nr.1 met een klemmetje om het oliegaatje dicht te houden.
De Bosch dynamo lijkt me ook later toegevoegd.
De rubbers van de rechterpedaal zijn weg maar het is wel de originele. Die worden gereviseerd.
Het framenummer moet ik nog zoeken. Gaat morgenochtend gebeuren en dan maak ik meteen een paar betere foto's.
Het is een hoog frame voor een transportfiets.
Het zadel is een toermodel van Knoop.
De spekbanden of wat er van over was zaten er nog op. De voorband was hard als hout en moest er afgebroken worden.
Omdat ik van Onna naar het station in Steenwijk moest fietsen heb ik een band voor het voorwiel meegenomen.
De achterband heeft het vier kilometer uitgehouden en houdt nog steeds lucht maar echt licht fietsen deed het niet

Morgen gaat ie uit elkaar. Kijken wat er van binnen gebeurd is.
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar