
Het is niet zo'n mooie meer en de "hoogte" van de stoflaag is nog indrukwekkender dan de hoogte van het frame. Maar wat wil je - hij is 89 jaar oud, lijkt een wilde jeugd gehad te hebben en stond de laatste 50-60 jaar stil.
In zijn wilde jonge jaren is het voorwiel vervangen (jaren '30 SA-naaf, of zou die pas later gemonteerd zijn?) en volgens Jos kloppen ook de spatborden en de zadelbuistransfer niet - hij zou naar de fabriek terug geweest kunnen zijn.
Stuurslot incompleet, (lamphaak klopt ook niet), de voorvork - zou die niet zo'n kroonstuk moeten hebben dat met gelijke doorsnede in de vorkscheden overgaat? En Jos miste ook de vast nokken voor het Fongers-remsysteem. Maar er staat toch echt duidelijk BB70 op.
De achtervork is ook niet gelugd maar heeft gewoon een mannetje ertussen. Is dat normaal voor dit model? Wel de speciale kettingspanners. En de vaste nokken voor en achter op de liggende achtervork - is dat voor een gewone moleskin-kettingkast of voor een oliebadkast?
Geen barrelnummer onder de trapas te zien - ook al zo raar. De linker crank zit nogal los, dat belooft nog een teleurstelling als ik de crank demonteer en de as bekijk. Toch maar een fixie van maken?

Hier heb ik moed voor nodig...
'