Dankjewel!

Ja, dat balhoofdplaatje is in de fabriek ‘gekortwiekt’. De framehoogte is aan de lage kant dus is er weinig ruimte tussen de balhoofdlugs.
Maar er kwam inderdaad een hele mooie fiets onder de klei uit.

De cranks zijn ooit verchroomd maar daar is veel van verdwenen. Omwille van de originaliteit heb ik het zo gelaten.
Het tandwiel is nog wel mooi chroom. Waarschijnlijk omdat er vet op terecht is gekomen wat van de ketting af kwam. Het kettingscherm is om dezelfde reden ook nauwelijks verroest.
Ja, zoals reeds vermeld, waar klei zit komt geen roest. Af en toe leek ik wel een archeoloog.Fredkorpel schreef: ↑22 okt 2024, 22.34 Mooi werk, Charles!
En de lak is inderdaad mooi geconserveerd.

De vorige eigenaar is niet vies geweest van een beetje olie en een beetje vet. Dat is wel duidelijk geworden tijdens het demonteren.
De transfer is helaas ter ziele gegaan. Het verwijderen van de witte verf (die te hoog zat) én het laswerk om de extra gemaakte gaatjes weer mooi dicht te maken zijn helaas funest gebleken. Ik heb hier nog wel nieuwe transfers liggen dus die gaan er ‘maar’ overheen als ik klaar ben met de witte lak op de plek waar gelast is.Maarten Waarlé schreef: ↑23 okt 2024, 18.16 Ja, de lak is erg fraai. De oud eigenaren zullen opkijken.
Ik ben benieuwd of je de transfer nog onder de witte verf uit krijgt of hebt gekregen.
Op de foto is het extra gaatje nog te zien.