Fongers DZ55 1909

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
JasperA

Re: Fongers DZ55 1909

Bericht door JasperA »

Mooi Maarten! En dankzij jou nu beter dan ooit!

Genieten dat beeld van de fiets, omringt door de late herfst kleuren en met dit jaar nog veel groen en een zonnetje.
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
jrietveld

Bericht door jrietveld »

Heel mooi Maarten. Aardig om te zien hoe deze fiets door verschillende handen is gegaan en uiteindelijk weer volledig in ere is hersteld.
De kettingkast en het olie lampje staan m.i. prima op deze vroege Fongers. Persoonlijk zou ik de bagagedrager er niet op hebben gezet omdat deze niet standaard werd gemonteerd en ook afbreuk doet aan de mooie ronde vormen van deze damesfiets. Maar goed, dat blijft een kwestie van smaak.

groet, Jos
Laatst gewijzigd door jrietveld op 6 nov 2024, 21.37, 1 keer totaal gewijzigd.
Maarten Waarlé

Bericht door Maarten Waarlé »

Ja, de herfstfoto is leuk. Ik heb er wel wat aan gewerkt omdat er een tegenlicht zweem overheen hing.
De bagagedrager is inderdaad en persoonlijke toevoeging. Maar ik doe dat ook met een reden.
Ik vind de 55 cm hoge damesfietsen minder fraai dan de 60 cm frames. Punt is dat de staande achtervork bij die kleine
frames verder naar voor staat. De driehoek is kleiner .Je houdt dan relatief veel achterspatbord over achter het frame.
De bagagedrager vult die ruimte in dit geval weer in.
maartenB

Bericht door maartenB »

zo leuk, die fiets die bij elke eigenaar weer een iets ander karakter krijgt. Goed bezig!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie