Trapas(cups) vernieuwe Sabre jaren 50
Re: Trapas(cups) vernieuwe Sabre jaren 50
Geen andere tips meer?
-
Geen tip, maar:
45mm-cups lijken me vrij ongebruikelijk, maar ik zal eens graven in mijn voorraad.
Sommige cups hebben ook de bijbehorende as; als je geluk hebt ...
Ik wil erbij zeggen dat het wel even kan duren.
Dirk
45mm-cups lijken me vrij ongebruikelijk, maar ik zal eens graven in mijn voorraad.
Sommige cups hebben ook de bijbehorende as; als je geluk hebt ...
Ik wil erbij zeggen dat het wel even kan duren.
Dirk
Komt in oldtimers toch wel vaker voor.
Ze zijn denk ik nooit gemonteerd geweest en zijn beschikbaarRe: Trapas(cups) vernieuwe Sabre jaren 50
45mm of zelfs ietsje dikker komt inderdaad regelmatig voor. Bij gebrek aan beter kan je evt een moderne inpers as met plastic cups 40mm erin monteren met een PVC mof ertussen. De standard grijze PVC lijm-mof voor 40mm PVC afvoer heeft namelijk een buitenkant van 45mm en binnenkant van 40.
Ik kan ook gaan kijken in mijn oude voorraad met cups. Wel handig als je kan doorgeven wat de binnenmaat is van de cups. Mijn vermoeden is dat deze vrij dik zijn, en dat de binnenmaat 'gewoon' is. Dan kan je bijv. een van de trapassen van @Durabo88 overnemen (Marktplaats m2218146552) en heb je goede kans dat het past (of eerst voor de zekerheid vragen wat daar de binnenmaat van is).
Ik kan ook gaan kijken in mijn oude voorraad met cups. Wel handig als je kan doorgeven wat de binnenmaat is van de cups. Mijn vermoeden is dat deze vrij dik zijn, en dat de binnenmaat 'gewoon' is. Dan kan je bijv. een van de trapassen van @Durabo88 overnemen (Marktplaats m2218146552) en heb je goede kans dat het past (of eerst voor de zekerheid vragen wat daar de binnenmaat van is).
Inmiddels voorzien via Toon Mensinck! Gelijk dezelfde avond de trapas gemonteerd. Als deze net zo lang mee gaat als de vorige hoef ik er nooit meer iets aan te doen
Fijn dat het gelukt is en moge je er veel fietsplezier van hebben!
Sportief fietsend!