Dank je wel. Enig idee welke type voorlicht er goed bij zou passen? En als je een tip hebt hoe ik aan een bijpassende kettingkast kan komen, dan verneem ik dat graag.
Eventueel heb ik een Eysink Standaard Transportfiets frame in de aanbieding (ws jaren '30) bij wijze van ruilmiddel. Inclusief rek en stuur.
Simplex Neo (dames)
Re: Simplex Neo (dames)
Alles op de fiets!
-
Wat betreft het voorlicht: In de Simplex catalogus van 1951 staat dat de fietsen met kettingkast, bel, achterlicht en bagagedrager geleverd worden, maar blijkbaar niet met koplamp. Op de afgebeelde fietsen is ook geen koplamp te zien. Dus blijkbaar moest deze (en zo te zien ook de dynamo) er indien gewenst door de fietsenmaker nog op worden gezet. Dat geeft jou natuurlijk de vrijheid om een model naar keuze te monteren zonder de originaliteit te verliezen, als het maar tijdscorrect is. Mooie koplampen vind ik zelf die van Lucifer, zaten ook standaard op Locomotiefs uit de jaren vijftig, en zijn via Marktplaats nog goed te vinden.
Wat betreft kettingkast: elk zwart lakdoek zou goed staan en is nog gemakkelijk aan te komen, wil je 'm origineel zoals in de folder, dus met Simplexbelettering, dan wordt het denk ik heel lastig.
Wat betreft kettingkast: elk zwart lakdoek zou goed staan en is nog gemakkelijk aan te komen, wil je 'm origineel zoals in de folder, dus met Simplexbelettering, dan wordt het denk ik heel lastig.
Dank voor je reactie. Misschien heb ik nog iets tijdconforms liggen qua dynamo en voorlicht. Ik vind Lucifer ook wel erg mooi.
Kettingkast: tja, was ik al bang voor. Maar een 'gewone' zwarte lakdoek vind ik een goed alternatief als het niet anders kan. De fiets gaat wel gebruikt worden (door dochter als ze groot genoeg is), dus soms moet je schipperen als het vorm versus functie gaat.
Kettingkast: tja, was ik al bang voor. Maar een 'gewone' zwarte lakdoek vind ik een goed alternatief als het niet anders kan. De fiets gaat wel gebruikt worden (door dochter als ze groot genoeg is), dus soms moet je schipperen als het vorm versus functie gaat.
Alles op de fiets!
Ik ben begonnen met de Simplex Neo. Ik word wel blij van alle mooie details die je tegenkomt bij het uit elkaar halen.
Zoals de bel, let ook op de ‘s’ op de hendel!
Maar ook banden e.d. Vredestein Doeto Raptor buitenbanden (weinig slijtage maar wel helemaal verhard), Vredestein Potdicht binnenbanden (geen plakkertje aanwezig, uiteraard ventielen met slangetje), en stoffen velglinten, versterkt met stukje leer bij het ventiel (wel helemaal vergaan).
Kun je die binnenbanden trouwens nog gebruiken of beter nieuwe erop?
Zoals de bel, let ook op de ‘s’ op de hendel!
Maar ook banden e.d. Vredestein Doeto Raptor buitenbanden (weinig slijtage maar wel helemaal verhard), Vredestein Potdicht binnenbanden (geen plakkertje aanwezig, uiteraard ventielen met slangetje), en stoffen velglinten, versterkt met stukje leer bij het ventiel (wel helemaal vergaan).
Kun je die binnenbanden trouwens nog gebruiken of beter nieuwe erop?
Alles op de fiets!