Bedankt allemaal voor de reacties en het welkom.
Kleine update over de (merkloze) Transporter.
Ik heb hem in de steigers gehangen om een en ander nog eens goed te bekijken en te trachten dingen te ontdekken.

(de kever is van 66)
Helaas ben ik weinig wijzer geworden. Althans geen info over het merk.
Ik zal wat bevindingen met jullie delen:
De wielen
Beide wielen zijn 36 spaaks wielen. Op de foto niet heel duidelijk te zien maar de rug waar de spaken in zitten is bij het voorwiel duidelijk hoger als die van het achterwiel. De naaf voor is zwart gespoten (origineel?) En achter een torpedo naaf.
De Spatborden
Wat hierbij opvalt is dat er een uitsparing in het voorspatbord waar waarschijnlijk ooit een ornamentje gezeten heeft.
Verder was er nog een extra spatbord bij wat qua vorm niet overeen komt met de gemonteerde spatborden.
Verder is het achterspatbord nog in zijn originele lak. Dus nooit overgeschilderd geweest.
Verlichting
Alhoewel het hier om "oudere" verlichtingscomponenten handelt lijkt het me niet tijdsgetrouw.
Wel grappig dat lang geleden onze spullen ook al uit China kwamen. (zie Dynamo)
Frame
Ik kan er weinig over zeggen, alleen dat ik nog nergens een framenummer heb kunnen ontdekken.
Misschien dat het balhoofd enige uitkomst biedt? Er zijn in ieder geval geen overgeschilderde type plaatjes dan wel stickers te vinden.
Voortstuwing
Hier zijn verschillende cranks gemonteerd. De linker is zwart gespoten en de rechter verchroomd. Wat daarbij opvalt is dat de linker behoorlijk naar rechts staat. (krom dus)
De ketting is voor zover ik kan zien een normale fietsketting.
Zadel
Het gaat hier denk ik om een Lepper zadel? Dit lijkt me wel tijdsgetrouw.
Die barsten zullen er wel niet uitkunnen ben ik bang.
Banden
De banden zijn van Vredestein (Transport extra zwaar)
Die zijn nog "ongebruikt" Alle puntjes zitten er nog op.
Overige
De kettingkast is duidelijk van latere leeftijd want van glimmend plastic.
Een originele Biba spatlap die zijn beste tijd gehad heeft maar 1 van de weinige dingen waar wel het merk op staat!
De bel lijkt me ook van latere leeftijd want er zit zo'n aangegoten rubbertje om de klepel. (wel een leuke tweetonige klingel)
En de handvaten zijn leerbanden. Geen idee of dat gebruikelijk was destijds.
Al met al lijkt het me een samengestelde fiets met verschillende onderdelen.
Heeft iemand enig idee waar ik het framenummer logischer wijze zou kunnen ontdekken?