Er is CEI, een N en een C te lezen.
De crank is hart op hart 180mm lang, heeft een gat van 16mm, is vernikkeld en is niet echt heel zwaar gebouwd.
Ik ben benieuwd én zoek er een linker crank bij.

Alvast bedankt voor de eventuele informatie.
CEI is (ook) Cycle Engineering Institute, een voorloper van de BSC standaards
Dank daarvoor.m-gineering schreef: ↑13 jul 2025, 18.56 CEI is (ook) Cycle Engineering Institute, een voorloper van de BSC standaards
Dat zo dan eventueel, in het geval dat etc een aanduiding kunnen zijn dat de cranks een CEI markering hadden omdat Franse draad het alternatief wasnon-fixie schreef: ↑13 jul 2025, 21.56Dank daarvoor.m-gineering schreef: ↑13 jul 2025, 18.56 CEI is (ook) Cycle Engineering Institute, een voorloper van de BSC standaardsIn Engeland kom je ze inderdaad ook wel tegen; o.a. B.S.A. gebruikte dit concept. Het waren echter vooral de Fransen en de Belgen die veel van dit soort cranks produceerden.
Interessant.m-gineering schreef: ↑13 jul 2025, 18.56CEI is (ook) Cycle Engineering Institute, een voorloper van de BSC standaards
Dat klinkt best plausibel. Het was in de na-oorlogse decennia in ieder geval gebruikelijk om op cranks en de pedalen aan te geven om welke pedaaldraad het ging, 9/16" (Engels) of 14 x 1.25 (Frans) zijn bekende inscripties.