Fongers HZ-70 1935 olijfgroen
-
Re: Fongers HZ-70 1935 olijfgroen
Weer een prachtige reuzen fiets!
En best met flinke vaart gerestaureerd.
Mooi dat je het hier hebt gedeeld
En best met flinke vaart gerestaureerd.
Mooi dat je het hier hebt gedeeld
Beeldschoon! Echt heel mooi geworden!
Mooi geworden! Dank voor het delen van het project.
Ik ben vooral ook de diverse fietsliefhebbers en clubleden dankbaar die mij geholpen hebben bij het vinden van de juiste onderdelen of het restaureren van bestaande onderdelen!
De naaf moet nog een keer uit elkaar want voorlopig heb ik maar twee versnellingen en de kettingbaan door de oliebadkast is ook nog niet top maar dat komt beiden wel goed!
De naaf moet nog een keer uit elkaar want voorlopig heb ik maar twee versnellingen en de kettingbaan door de oliebadkast is ook nog niet top maar dat komt beiden wel goed!
Ok, omdat ik m zo mooi vind, nog eentje met daglicht
:
- Bijlagen
-
- 3f6d95d3-36dd-4e0f-802a-a6f03987082e.jpeg (873.57 KiB) 3086 keer bekeken
Prachtige kar door de combinatie van framehoogte en kleur. Met de metalen kettingkast erop maakt hij een Engelse indruk. Enig bekende Fongers in deze bijondere kleur. Raleigh leverde ook zo'n kleur, maar andere Nederlandse fabrikanten ook?
Jos
Jos
Prachtige fiets!
Ik blijf me wel verbazen over de framematen. Mijn grootouders waren qua lengte redelijk gemiddeld, maar hadden toch niet zulke lange benen dat ze daar op pasten. Zelfs niet bijna.
Ik blijf me wel verbazen over de framematen. Mijn grootouders waren qua lengte redelijk gemiddeld, maar hadden toch niet zulke lange benen dat ze daar op pasten. Zelfs niet bijna.
Prachtig, eens een keer wat kleurrijks tussen al die zwarte fietsen. 

Sportief fietsend!
-
Ja ,dat buitenlicht en de complementaire kleur van de stenen doet veel met de kleur.
Erg fraai!
Erg fraai!
-
Prachtige kleuren combinatie. Het nadeel is ...je blijft er naar kijken.