Fongers CCG-60 voor de grote schoonmaak
Re: Fongers CCG-60 voor de grote schoonmaak
Mooie collectie onderdelen. Dat komt altijd goed van pas! En als je zelf net zo'n deeltje zoekt is het bijna onmogelijk het te vinden. Op Marktplaats staan alleen de 'waardevolle' (in euri dan) spullen.
Leuk project trouwens Yorick, dat wordt een fraaie fiets als je ermee klaar bent. En altijd interessant, een fiets waar wat aan te ontdekken valt.
Leuk project trouwens Yorick, dat wordt een fraaie fiets als je ermee klaar bent. En altijd interessant, een fiets waar wat aan te ontdekken valt.
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
ha Yorick
prachtige fiets. het is opmerkelijk dat veel van die oude fongersfietsen een keer zijn gereviseerd. Ik heb zelf een heren HZ uit 1922 gehad die waarvan het remsyteem ook verchroomd was.. Dat heb ik toen met zoutzuur weer ontchroomd. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je de geschiedenis van zo'n fiets respecteerd en het zo laat. Ik denk dat ik dat nu ook zou doen.
succes er mee!
groet Theo
prachtige fiets. het is opmerkelijk dat veel van die oude fongersfietsen een keer zijn gereviseerd. Ik heb zelf een heren HZ uit 1922 gehad die waarvan het remsyteem ook verchroomd was.. Dat heb ik toen met zoutzuur weer ontchroomd. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je de geschiedenis van zo'n fiets respecteerd en het zo laat. Ik denk dat ik dat nu ook zou doen.
succes er mee!
groet Theo
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
- HJvMontfort
Ik zal in mijn vakantie al mijn onderdelen uitzoeken, kijken wat ik van het werk meer kan krijgen en op andere plekken nog te vinden valt, dan lijkt het me zeker leuk eens in Vianen te komen kijken!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
- HJvMontfort
Ik plaats geen mooie dingen op Marktplaats, gaat alleen naar liefhebbers!JocoFoto schreef:Mooie collectie onderdelen. Dat komt altijd goed van pas! En als je zelf net zo'n deeltje zoekt is het bijna onmogelijk het te vinden. Op Marktplaats staan alleen de 'waardevolle' (in euri dan) spullen.
Beste Harrie,
Vanaf september ben ik weer in groningen, dus als je een keer zin hebt om in Leeuwarden of elders waar een treinstation is af te spreken, dan kan dat.
Ik meen dat de beurs in Vianen in november is, dus wachten kan ook.
Met vriendelijke groeten, Y.
Vanaf september ben ik weer in groningen, dus als je een keer zin hebt om in Leeuwarden of elders waar een treinstation is af te spreken, dan kan dat.
Sportief fietsend!
- HJvMontfort
Dat zou wel kunnen, meeste van mijn spullen ligt in Leeuwarden bij mijn moeder in het schuurtje verstoptYorick Vermeulen schreef:Beste Harrie,

Beste mensen,
Wie heeft een oud Fongerszadel uit de periode 1900-1925 liggen, waarvan ik de maten mag opnemen. Het moet gaan om een zadel met krulveer voor. Zie beeldbank Groningen.
Met vriendelijke groeten,
Yorick.
Wie heeft een oud Fongerszadel uit de periode 1900-1925 liggen, waarvan ik de maten mag opnemen. Het moet gaan om een zadel met krulveer voor. Zie beeldbank Groningen.
Met vriendelijke groeten,
Yorick.
Sportief fietsend!
Yorick,
Als je aangeeft welke maten je wilt hebben, kan ik die wel opmeten op mijn HZ 1924.
Jos
Als je aangeeft welke maten je wilt hebben, kan ik die wel opmeten op mijn HZ 1924.
Jos
Beste Jos,
Een aantal foto's met een lineaal erlangs voldoen ook. Is dat hetzelfde zadel als op de foto die voldoet aan de volgende beschrijving op beeldbankgroningen:
Identificatienummer: NL-GnGRA_1300_691_4
Documenttype: Foto
Titel opschrift: Bewerkte foto (tbv prijscourant) van luxe herenmodel (CCG?), ca. 1915.
Beschrijving: De Groninger Rijwielenfabriek A. Fongers
Datum: 1915
Bron: 1300-691_004.jpg
Ik wil het zadel namelijk in verchroomd staal na laten maken.
Mvg,
Yorick.
Een aantal foto's met een lineaal erlangs voldoen ook. Is dat hetzelfde zadel als op de foto die voldoet aan de volgende beschrijving op beeldbankgroningen:
Identificatienummer: NL-GnGRA_1300_691_4
Documenttype: Foto
Titel opschrift: Bewerkte foto (tbv prijscourant) van luxe herenmodel (CCG?), ca. 1915.
Beschrijving: De Groninger Rijwielenfabriek A. Fongers
Datum: 1915
Bron: 1300-691_004.jpg
Ik wil het zadel namelijk in verchroomd staal na laten maken.
Mvg,
Yorick.
Sportief fietsend!
Zal ik volgende week nakijken. Morgen eerst een paar dagen naar de Olympische Spelen!
groet, Jos
groet, Jos