Transportfiets Phoenix 372016
Re: Transportfiets Phoenix 372016
Hoi Harrie,
En heb je het stuur al los?
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
En heb je het stuur al los?
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
- HJvMontfort
Het stuur heb ik nog niet los gehad, wil direct even kijken wat ik kan doen aan het roestige staal er op. Het voorrekje is voor mij ook nog even nadenken, ik vind owatrol niet zo geweldig vanwege de lange droogtijd.
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur
- HJvMontfort
Ik had voor het zadel een bout besteld bij Lepper, om de spanbout van het zadel te vervangen, op de nieuwe zit niet de zelfde schroefdraad.
Heeft een van u deze oude bouten nog liggen mogelijk?
Heeft een van u deze oude bouten nog liggen mogelijk?
Hoi Harrie,
Ja, die heb ik liggen.
Ik stuur er wel een op.
Even om misverstanden te voorkomen, is de nieuwe een bout met een zeskant voor pijpsleutel 10? En heeft het een 'flensje' aan de zeskantige kop? Daar zit namelijk metrische draad op. De bout waar een gleuf inzit voor een schroevendraaier is Withword
)
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ja, die heb ik liggen.
Ik stuur er wel een op.
Even om misverstanden te voorkomen, is de nieuwe een bout met een zeskant voor pijpsleutel 10? En heeft het een 'flensje' aan de zeskantige kop? Daar zit namelijk metrische draad op. De bout waar een gleuf inzit voor een schroevendraaier is Withword

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
- HJvMontfort
Hoi Harrie,
Ik ben een beetje in verwarring
Het zadel op de foto heeft volgens mij een spanbout nodig met Whitworth. De bout die jij van Lepper hebt gekregen heeft vermoedelijk metrische draad.
Klopt dat?
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik ben een beetje in verwarring

Het zadel op de foto heeft volgens mij een spanbout nodig met Whitworth. De bout die jij van Lepper hebt gekregen heeft vermoedelijk metrische draad.
Klopt dat?
Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
-
Vraagje: hoe of waar doe je dat?hjwspan schreef:Ik had voor het zadel een bout besteld bij Lepper, [...]
Mij is het nog niet gelukt om met Lepper in contact te komen, altans e-mail en briefpost wordt door hen niet beantwoord.
Ook ik ben op zoek naar vervangende onderdelen: zijn er wellicht ànder leveranciers of manieren om daar aan te kunnen komen?
Ik sta namelijk momenteel op het punt een beugel uit staal te laten waterstraalsnijden, een prijzige klus voor een onderdeel waarvan men er in Dieren waarschijnlijk bakken vól heeft liggen...
Ook voor veren zoek ik een vervangend alternatief.
Ik hoor graag tips, ervaringen, alternatieven, òf een manier om ze bij Lepper wakker te krijgen.

Dank alvast!
- HJvMontfort
Ik heb simpelweg de telefoon gepakt en ze gebeld, heb eerder ook via de mail contact met ze gehad over wat andere zaken. Ik heb ook wel hier en daar losse onderdelen van zadels mocht u iets zoeken, heb thuis nog niet gekeken maar dacht geen spanbout te hebben.
Charles; de bout die ik gekregen heb is standaard nieuw spul inderdaad, daar heb ik vrij weinig aan jammergenoeg, vanmiddag zal ik even een foto maken.
Charles; de bout die ik gekregen heb is standaard nieuw spul inderdaad, daar heb ik vrij weinig aan jammergenoeg, vanmiddag zal ik even een foto maken.
-
Tja, zo simpel kan het dus zijn... Ik leerde altijd dat 'wie schrijft, die blijft', maar misschien moet ik dan toch maar eens met ze proberen te telefoneren.hjwspan schreef:Ik heb simpelweg de telefoon gepakt en ze gebeld *knip*
Het gaat om diverse veren, en in het bijzonder om een vervangende beugel of brug –hoe het heet?– voor een Primus, waarvan aan beide zijden het gat is uitgescheurd of afgebroken.

- HJvMontfort
Hier het frame van het zadel, met de schroefdraad zichtbaar

Hier beide boutjes, is het verschil wel duidelijk

hier de lengte en maten van de bout die er uit kwam

Hier beide boutjes, is het verschil wel duidelijk

hier de lengte en maten van de bout die er uit kwam