Bedankt Jos, ... en zonder jouw e-bike topic vorige maand had ik dit project hier niet durven postenjrietveld schreef:Het begin van een nieuwe trend; E-klassiekers??
Mooi gedaan Ed, zowel de restauratie als de nauwelijks zichtbare ondersteuning, complimenten!

Aan het 'nauwelijks' zichtbare wordt nog gewerkt.
Goede opmerking Harrie, een belangrijk punt dat ik vergeten te vermelden ben.hjwspan schreef:De motor voor en accu achterop is geen gek idee, al zou het prachtig zijn als de accu op een of andere manier zo dichtbij het midden en zo laag mogelijk kan blijven.
Het was van bij het begin mijn bedoeling om het geheel in balans te krijgen. Dat is vrij aardig gelukt moet ik zeggen.
Bij het niet-ondersteund rijden merk je 'bijna' niets aan het rijgedrag.
Ik zeg bewust 'bijna', want het extra gewicht van de batterijen laat zich op het 'slappe' frame wel voelen. Dat zou dan weer één van de reden zijn om toch naar lichtgewicht batterijen over te stappen.
Van de motor merk je eigenlijk niets. Alleen als je de fiets achteruit rolt merk je de magnetische weerstzand (dan werkt de vrijloop uiteraard niet).
zeer zeker. Wat op de fotos te zien is, is een prototype opstelling.hjwspan schreef: Bent u van plan alle contactpunten nog verder af te werken?
Nu, prototypes blijven in de praktijk al eens eindeloos lang prototype

Zoals in de tekst aangegeven is het de bedoeling om het geheel discreet op te bouwen zodat op het eerste zicht een oude fiets wordt herkend. Hoever ik daar in wil gaan, weet ik nog niet. Eerst moet de techniek op punt staan, dan volgt de afwerking.hjwspan schreef: Gaat u de kabels in het zicht laten of stiekem door het frame steken? Het lijkt me prachtig als er vrijwel niks van te zien is.
heb ik ook overwogen, maar ik wel eigenlijk geen enkele bediening in het zicht hebben. Vandaar het plan om de manuele bediening in het handvat in te bouwen (à la Gazelle 3-naaf handvat versteller) en de keuzeschakelaar in de koplamp.hjwspan schreef: Verder vind ik dit echt een te gek idee, ik denk dat een slimme henk nog wel een mooi kastje kan maken voor de bediening wat meer bij de stijl van de fiets past!
Verder zijn er nog de cruise controle toets en de remsensoren. De cruise controle zou in de bel kunnen of een drukknop onder het uiteinde van het linker handvat.
De remsensor wil ik graag onder de trapas, als de achterste velgrem wordt gemonteerd.