Zo stond de hele achterbouw bijna anderhalf centimeter uit het lood, was de rechter liggende achtervork ook horizontaal krom en stond de voorvork scheef.
Geen idee wat zich allemaal heeft voorgedaan maar het deed vast pijn

Voorvork en achterbouw heb ik gericht met deels autogeenvlam en deels koud (waar mogelijk, omdat ik zoveel mogelijk lak wil behouden)
Het frame zelf was ook nog iets opgereden; getuigen waren een naar onder hol lopende bovenbuis en beetje afgesprongen lak en lichte vervorming van de onderbuis.
Omdat ik niet de beschikking heb over professioneel richtgereedschap, had ik het volgende bedacht;
A. een constante kracht tegengesteld aan de oprijschade uitoefenen terwijl ik
B. de buisschade met mallen en lijmklemmen te lijf ga.
Nu heb ik weinig stalen balken, maar wel hout liggen.
Goed voor een zachte aanpak.
De foto's zijn van een proefopstelling gister.
Vandaag heb ik het frame gericht en het volgende gewijzigd;
De dikke M20 draadstang heb ik zo hoog mogelijk gesteld, en zowel om bracket als draadstang een ketting gemonteerd.
Zo had ik een beter krachtmoment en een gunstiger hoek t.o.v. balhoofd en bracket en door het gebruik van de kettingen (en een iets forser model spanband met haken) kon ik de kracht centraal laten aangrijpen.
Ik heb het voorzichtig en in stapjes uitgevoerd, en uiteindelijk is het frame keurig in model gekomen.
De hoeken van de lugs liggen weer in het verlengde van de buizen, en de bovenbuis is weer recht.
De butsen die in de liggende achtervork zijn gebleven, laat ik zitten als aandenken aan een hard fietsleven.
Die zullen uiteindelijk toch in de kettingkast verdwijnen

Groet, Erwin