Ik wilde al een tijd een 'speciale' transportfiets erbij en dichtbij werd de volgende fiets aangeboden:
![Afbeelding](https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/34394853_1673319892787823_5843088902088294400_n.jpg?_nc_cat=0&oh=02dd64165bfcb7810e1e1b35db7bcce0&oe=5BDD6AC4)
Uiteindelijk toch nog anderhalve maand gewacht door vakantie en toen de fiets wezen bekijken. Deze kwam met een trojan mini motor, helaas was deze in de tussentijd separaat verkocht, dat had zeker een leuk projekt geweest.
Thuis kwam ik erachter dat veel niet origineel was:
-28inch opafiets spatborden
-28 inch voorwiel, wel origineel transport met zware union naaf
-26 inch achterwiel maar met nieuwe dunne velg en torpedo uit 1959.
-roelewiel rek volledig verroest
Daarnaast:
-origineel transport Knoop zadel
-Originele zware transport trappers, helaas kromme assen
-frame volledig originele lak met transfers en ongepoets balhoofdplaatje
-stuur met originele plastic handvatten
-originele Reich dingdong bel
-perfecte trapas met crankstel
Tijdens de demontage brak het stuur af in de binnenbalhoofdbuis. Na veel gedoe en vooral veel weken in een speciale kruipolie (slaolie 1 op 1 met aceton) toch de resten eruit kunnen krijgen. Gelukkig had ik alle juiste onderdelen liggen dus kon ik de fiets weer netjes opbouwen.
Er zat een erg korte trapas in, waardoor de 5 bouten van het grote kettingwiel vastliepen op de cup.
Wat specificaties:
-26" 55mm brede velgen, voor spaak 10 met zware voornaaf. Achter spaak 11 met styria remnaaf met 3/16 tandwiel. Banden fat frank 559-60
-26" spatborden met dubbele zware spatbordstangen
-langere 17,3mm trapas met het originele cranstel
-26" melkbusdrager
![Afbeelding](https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37187121_1732748853511593_2563797611140087808_n.jpg?_nc_cat=0&oh=1e1f07d1801c21ac25f69a57a18bc223&oe=5BD9AB37)
![Afbeelding](https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37161146_1732748920178253_8591572503548133376_n.jpg?_nc_cat=0&oh=2dffae9575ce6defaff2b4f3155fc90c&oe=5BE47138)
![Afbeelding](https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37241346_1732748850178260_6444501434401554432_n.jpg?_nc_cat=0&oh=0d88ff40b14ad1a78311a232dbc57890&oe=5BE518BF)
![Afbeelding](https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37229522_1732748940178251_1093529210779074560_n.jpg?_nc_cat=0&oh=29e5d960c10128439e460ab34326475e&oe=5BD97FDD)
Wat moet ik nog doen:
-kettinglijn netjes maken, grote tandwiel staat nu te ver naar buiten en de ketting staat scheef en kraakt. Toch een andere trapas of crank met vastgelast tandwiel proberen.
-het 3/16 tandwiel achter met 22 tanden trapt te licht, vervangen voor een 20 tands tandwiel.
-voorwiel uitlijnen, zitten nog wat slagen in.
-voorvork laten uitlijnen, deze is ooit verbogen en het wiel spoort niet lekker.
En dan op naar het volgende project, er staan er nog 4 in de schuur
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)