Reparatie oude Gazelle damesfiets

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
FrankH

Reparatie oude Gazelle damesfiets

Bericht door FrankH »

Dag allemaal,

In de schuur staat een oude versleten Gazelle damesfiets. Deze is van mijn overgrootoma geweest. Uit welk jaar precies durf ik niet te zeggen... Al sinds ik mij kan herinneren heeft mijn moeder de wens om de fiets op te laten knappen. Daar ik zelf geen kaas gegeten heb van het opknappen van fietsen ben ik op zoek naar een iemand (een bedrijf of een liefhebber) in het noorden van het land (omgeving Groningen) die dat zou kunnen doen.

Tijdens mijn google-zoektocht kwam ik dit forum tegen en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Naast dat ik opzoek ben naar iemand die dit kan doen, ben ik ook nieuwsgierig of iemand een indicatie kan geven wat de kosten zijn van een reparatie als deze. Ik heb namelijk geen enkel idee wat voor bedragen er gemoeid gaan met een dergelijke reparatieklus.

Bij voorkeur zou ik zoveel mogelijk van de originele fiets willen behouden. Ik heb geen idee wat er überhaupt nog te redden valt? Het hoeft geen 'showroom fiets' te worden. Het zou wel mooi zijn als de fiets veilig gebruikt kan worden.

Hier een aantal foto's van de fiets:
20200404_170010.jpg
20200404_170016.jpg
20200404_170022.jpg
20200404_170034.jpg
20200404_170042.jpg
20200404_170051.jpg
20200404_170056.jpg
Alvast bedankt! ;)
jancees

Re: Reparatie oude Gazelle damesfiets

Bericht door jancees »

wat is het framenummer (staat op de zadelbuis)? Op basis daarvan is de fiets het beste te dateren.
Groet, Jan Cees
Beheerder erfgoed Gazelle
FrankH

Bericht door FrankH »

jancees schreef: 4 apr 2020, 20.47 wat is het framenummer (staat op de zadelbuis)? Op basis daarvan is de fiets het beste te dateren.
Groet, Jan Cees
Dank voor je reactie!
Het framenummer is: 1087360.

Edit: Volgens mij betekent dat dat de fiets uit 1954 komt!
maartenB

Bericht door maartenB »

Het is niet zo'n probleem om deze fiets op te knappen. Duur wordt het als je originele onderdelen zoekt in staat van nieuw.
Maar je moet wel iemand hebben die het wil doen. Niemand op het forum tijd voor dit klusje?

Anders kun je Simon van Bikestoremember vragen, maar die zit wel in Den Bosch en vraagt commerciele tarieven.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
FrankH

Bericht door FrankH »

Dank voor je reactie! ;)

Originele onderdelen hoeft zeker niet. Het belangrijkste is dat de fiets weer werkend gemaakt wordt en dat er zoveel mogelijk van de originele fiets bewaard blijft.

Het zou mooi zijn als er hier iemand is die het zou willen/kunnen doen. De reparateur in Den Bosch had ik inderdaad gevonden, maar het liefst zoek ik iemand wat dichter bij huis!
australman

Bericht door australman »

Hallo Frank,

Ik wil de fiets wel goed rijdbaar en toonbaar maken,zoveel mogelijk gebruikmakend van gebruikte onderdelen,
maar wel met nieuwe banden,ketting en wat kleinigheden.
Een en ander moet rond de 100 euro wel te realiseren zijn.
Laat het maar weten.

groet,Hans
FrankH

Bericht door FrankH »

Dag Hans,

Wat fijn! Ik wil graag gebruik maken van uw aanbod! Het lukt mij niet om op uw privebericht te beantwoorden. Zou u mij misschien een PB kunnen sturen met uw contactgegevens?

Vriendelijke groet,
Frank.
australman

Bericht door australman »

Hoi,

De Gazelle gaat weer als de brandweer.Met dank aan Batavus 1940 voor het spatbord met varkensneus.
En natuurlijk niet te vergeten de lokale rijwielhersteller.

Hans
DSC06174.JPG
DSC06174.JPG
Bijlagen
DSC06176.JPG
Batavus 1940

Bericht door Batavus 1940 »

Ziet er goed uit weer een mooie fiets geworden👍
Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

ziet er weer top uit! die kan weer jaren mee
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s

gerelateerde Facebook groepen :arrow:
>> Gazelle oldtimer rijwielen van 1892 tot 1970 ...
>> American Eagle MTB,S ...
Plaats reactie