Oude Locomotief - bouwjaar onbekend

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
cyclics
Berichten: 1
Lid geworden op: 6 jan 2021, 09.02

Oude Locomotief - bouwjaar onbekend

Bericht door cyclics »

Waarde forumleden,

- sorry – my dutch language is not good – so german or english, please

Could anyone please relate the frame number and the year when this frame was built.?

I received this frame around 1989 (in Aachen)
Frame, fork and steering-bearings are original.

I have built it up to rideable condition (using available parts, not at all original)
and have used it myself during summer 1991 (on my way to work)
Ever since, it has been disassembled and in dry storage

This will eventually be offered for sale – and will be @ reasonable price –
pickup in Übach (D) (just across from Landgraaf) will also be possible (..after corona, of course).

but first would like to determine the age....

Alvast bedankt,
Danke im Voraus
Thanks in advance

Herbert
IMG_20171228_141410093_c.jpg
Bijlagen
IMG_20171228_143958736_b.jpg
IMG_20171228_142223397_b.jpg
IMG_20171228_141651767.jpg
rowejon
Berichten: 699
Lid geworden op: 12 mei 2018, 07.35

Re: Oude Locomotief - bouwjaar onbekend

Bericht door rowejon »

Hi,
By Locomotief the first numeral of the frame number refers to the last numeral of the year of production, so 9xxxxx could be 1939,1949,1959. If you have a complete bike you can normally determine the correct decade.
Best wishes
Jon
rowejon
Berichten: 699
Lid geworden op: 12 mei 2018, 07.35

Re: Oude Locomotief - bouwjaar onbekend

Bericht door rowejon »

Hi,
I forgot to say that Locomotief changed from a transfer on the head tube to a plate about 1951.
Jon
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 1125
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Oude Locomotief - bouwjaar onbekend

Bericht door marco verbaant »

Het crankstel is in elk geval van eeuwen later :D
Als ik door mijn wimpers heenkijk herken ik als eerste cijfer een 5.
Een dergelijk bracket (met extra bouten/moeren) ben ik ook tegengekomen op mijn Eroba van 1954.
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Plaats reactie