Bijzondere vorkkroon
-
Bijzondere vorkkroon
Op de foto zie je een bijzonder ontwerp van een kroonstuk. De fiets is uit het begin van de vorige eeuw, omstreeks 1900. Het merk kan ik echter niet achterhalen.
Is er iemand die weet wat het merk zou kunnen zijn?
vr. groet,
Aad.
vr. groet,
Aad.
- Bijlagen
-
- Vorkkroon.jpg (44.82 KiB) 8630 keer bekeken
Re: Bijzondere vorkkroon
Wat is de context Aad? Welk land bijv?
Ik heb deze trouwens nooit gezien.
groet,
Maarten
Ik heb deze trouwens nooit gezien.
groet,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
-
Ik heb een foto van dezelfde kroon op een fiets met een balhoofdplaatje met een 5 puntige ster. (en een prachtige meid behangen met medailles)Aad Streng schreef:Op de foto zie je een bijzonder ontwerp van een kroonstuk. De fiets is uit het begin van de vorige eeuw, omstreeks 1900. Het merk kan ik echter niet achterhalen.
vr. groet,
Aad.
/Marten
Aad. deze vork kom ik op Ebay usa tegen.
Hij is van een Elgin fiets.
de kroon lijkt er wel heel erg op.
Hij is van een Elgin fiets.
de kroon lijkt er wel heel erg op.
- Bijlagen
-
- s-l16002.jpg (56.81 KiB) 8492 keer bekeken
-
Dankjewel. Hij lijkt er idd sprekend op, maar is het naar mijn idee toch niet helemaal. Ik vond op http://thecabe.com/forum/threads/fork-c ... 00.106715/ een overzicht veel kronen. De derde van rechts op de bovenste rij komt ook erg overeen, maar hier staan verder geen merken bij.
Groet,
Aad.
Groet,
Aad.
- Bijlagen
-
- image.jpeg (86.17 KiB) 8441 keer bekeken
-
Weet je ook welk merk het is?m-gineering schreef:Ik heb een foto van dezelfde kroon op een fiets met een balhoofdplaatje met een 5 puntige ster. (en een prachtige meid behangen met medailles)Aad Streng schreef:Op de foto zie je een bijzonder ontwerp van een kroonstuk. De fiets is uit het begin van de vorige eeuw, omstreeks 1900. Het merk kan ik echter niet achterhalen.
vr. groet,
Aad.
Groet,
Aad
Goede middag,
volgens mij zou het best een Opel uit rond 1898 kunnen zijn. Hieronder 3 afbeeldingen uit het duitse forum "altesrad.net"
Als je misschien iets meer van het foto kunt laten zien...?
Groeten Richard
volgens mij zou het best een Opel uit rond 1898 kunnen zijn. Hieronder 3 afbeeldingen uit het duitse forum "altesrad.net"
Groeten Richard
- Bijlagen
-
- opel1898.jpg (38.75 KiB) 8352 keer bekeken
-
- opel1897.jpg (30.99 KiB) 8352 keer bekeken
-
- opel_katabb.jpg (219.3 KiB) 8352 keer bekeken
-
Richard,tredmolen schreef:Goede middag,
Groeten Richard
Dat is een uitstekend vondst! Dankjewel. Het feit dat Opel de vorkkroon heeft geregistreerd en het zo duidelijk in hun catalogus laat zien, geeft aan dat er waarschijnlijk geen andere makers zijn die deze kroon gebruikten. Helemaal zeker is het natuurlijk nooit. De foto die ik heb is niet zo goed. Volgende week krijg ik hopelijk een beter exemplaar (scan van het origineel).
Groet,
Aad.
-
Geen idee, maar ik neem aan iets amerikaansAad Streng schreef:Weet je ook welk merk het is?m-gineering schreef:Ik heb een foto van dezelfde kroon op een fiets met een balhoofdplaatje met een 5 puntige ster. (en een prachtige meid behangen met medailles)Aad Streng schreef:Op de foto zie je een bijzonder ontwerp van een kroonstuk. De fiets is uit het begin van de vorige eeuw, omstreeks 1900. Het merk kan ik echter niet achterhalen.
vr. groet,
Aad.
Groet,
Aad
/Marten
-
Patentrecht rond 1900 is naar huidige maatstaven een zootje, afhankelijk van het land is het prima mogelijk een gepatenteerde oplossing uit land x te jatten en zelf te registreren.Aad Streng schreef:Het feit dat Opel de vorkkroon heeft geregistreerd en het zo duidelijk in hun catalogus laat zien, geeft aan dat er waarschijnlijk geen andere makers zijn die deze kroon gebruikten.
/Marten