Goedendag.
Een andere vork, mits te vinden, blijft natuurlijk het mooist.
Maar als de fiets verder ok is, en er is geen vervanger voor de vork zou ik lassen als optie niet uitsluiten.
Als het netjes wordt gelast én afgewerkt (gelast, dus niet 'gebakken') hoeft het helemaal niet zichtbaar te zijn.
Zelf ben ik niet zo bang voor roestgaten, en het mooie van ijzer is dat het zich relatief gemakkelijk laat herstellen.
Mocht de operatie niet slagen, is een andere vork altijd nog de uitkomst om de fiets te laten rijden.
De Rode; wat betreft het kruisframe met doorgerot mannetje; dat is ook heel goed te herstellen!
Vaak beperkt de roest zich tot het mannetje zelf, met name rondom het boutgat van de spatbordschroef.
Als de (hardgesoldeerde) rand tegen de achtervork nog voldoende aanwezig is kan je het tussenstuk vervangen door bijv. MIG lassen.
Lakschade blijft dan minimaal.
Als het gehele mannetje foetsie is, kan je een nieuwe erin zetten door hardsolderen ( 'koperlassen').
Dat had ik pas bij een oud bakfietsframe gedaan.
Met gebruik van een stukje staande achtervork van Fongers

PS ik ben geen lasser hoor, maar door proberen en foutjes maken door de jaren heen kan je het prima leren.
't Is best leuk
