Lak probleem

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
theodorus
Berichten: 490
Lid geworden op: 6 dec 2012, 12.15

Re: Lak probleem

Bericht door theodorus »

Bedankt voor alle bruikbare tips ik ga er zeker gebruik van maken.
nog wat fotos van de transfers en de vleugelmoer die ik zoek. mocht iemand de zelfde hebben en hem over wil doen hou ik me aanbevolen.
over de leeftijd van het zadel hou ik mijn twijfels maar ik laat hem er op zitten .
over een paar maanden zal ik een foto plaatsen met het resultaat.
opvallend voor die tijd ook al een holle trapas, misschien ooit vervangen?
Bijlagen
IMG_9692.JPG
IMG_9706.JPG
IMG_9705.JPG
IMG_9698.JPG
IMG_9692.JPG
IMG_9707.JPG
arnoldus
Berichten: 402
Lid geworden op: 7 mei 2013, 20.56

Re: Lak probleem

Bericht door arnoldus »

lijkt er wel op
Bijlagen
IMG_8135.JPG
theodorus
Berichten: 490
Lid geworden op: 6 dec 2012, 12.15

Re: Lak probleem

Bericht door theodorus »

Nol . maar is hem helaas niet Jammer.
Toch bedankt
Gebruikersavatar
velofilie
Berichten: 437
Lid geworden op: 16 apr 2018, 21.35

Re: Lak probleem

Bericht door velofilie »

Ik heb eens bij het Franse balhhoofdplaatjes-archief gekeken.
Er zijn maar liefst 7 types van dit merk te vinden
https://www.dropbox.com/sh/k074uj951vy6 ... ngle+1.jpg
Zit er een op deze fiets?

Groet, Wiel
theodorus
Berichten: 490
Lid geworden op: 6 dec 2012, 12.15

Re: Lak probleem

Bericht door theodorus »

Hier is hij Wiel
Niet een hele scherpe foto
Cycles boven
Paris onder
Bijlagen
IMG_9668.JPG
Cyclissimo
Berichten: 709
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: Lak probleem

Bericht door Cyclissimo »

Dank voor de foto's. Tof om te zien. Zo te zien is het bovenste transfer van Reynolds H.M. De voorloper van 531. Een echte lichtgewicht fiets dus. En in die tijd waren in principe alleen de topmodellen van Reynoldsbuis in Frankrijk. Opvallend is dan weeer voor zo'n fiets dat de achtervorken niet recht zijn..
Een holle trapas is overigens in die tijd op lichtgewicht fietsen heel gebruikelijk. Zelfs de assen van de naven zijn gedeeltelijk uitgehold als gewichtsbesparing :)
Laatst gewijzigd door Cyclissimo op 29 okt 2020, 19.44, 1 keer totaal gewijzigd.
rowejon
Berichten: 699
Lid geworden op: 12 mei 2018, 07.35

Re: Lak probleem

Bericht door rowejon »

Hi,
Ik heb verder over nagedacht. Personelijk zal ik Owatrol ook over de transfers gebruiken. Blanke lak hecht niet over roest & kruipt niet. Owatrol of verdunde gekookt lijnolie hecht & kruipt wel.
Gr
Jon
Cyclissimo
Berichten: 709
Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10

Re: Lak probleem

Bericht door Cyclissimo »

Naar aanleiding hiervan heet dit model waarschijnlijk record du monde :) Volgens de bron is het affiche uit 1933 (https://forum.tontonvelo.com/viewtopic.php?t=8610)
Bijlagen
delangle affiche 1933.png
delangle affiche 1933.png (518.13 KiB) 3638 keer bekeken
theodorus
Berichten: 490
Lid geworden op: 6 dec 2012, 12.15

Re: Lak probleem

Bericht door theodorus »

Inderdaad als op foto 4 kijkt kan je het nog net lezen Record du monde.
Je weet een hoop boven water te halen Wiel.
Ik kijk ook regelmatig op tontonvelo maar ik ben de taal niet machtig ,dan is het lastig
schitterende poster. weer wat om te zoeken , een Delangle course trui
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Lak probleem

Bericht door marco verbaant »

theodorus schreef: 28 okt 2020, 21.17 .... opvallend voor die tijd ook al een holle trapas, misschien ooit vervangen? ...
Van wat later ken ik dat wel, mijn 1954 Eroba heeft een Stronglight holle trapas voor spietjes, en ook mijn 1961 Locomotief heeft dat van Hermesse Grand Luxe (ook met spieën).
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Plaats reactie