Lak probleem
Re: Lak probleem
Bedankt voor alle bruikbare tips ik ga er zeker gebruik van maken.
nog wat fotos van de transfers en de vleugelmoer die ik zoek. mocht iemand de zelfde hebben en hem over wil doen hou ik me aanbevolen.
over de leeftijd van het zadel hou ik mijn twijfels maar ik laat hem er op zitten .
over een paar maanden zal ik een foto plaatsen met het resultaat.
opvallend voor die tijd ook al een holle trapas, misschien ooit vervangen?
nog wat fotos van de transfers en de vleugelmoer die ik zoek. mocht iemand de zelfde hebben en hem over wil doen hou ik me aanbevolen.
over de leeftijd van het zadel hou ik mijn twijfels maar ik laat hem er op zitten .
over een paar maanden zal ik een foto plaatsen met het resultaat.
opvallend voor die tijd ook al een holle trapas, misschien ooit vervangen?
Re: Lak probleem
Nol . maar is hem helaas niet Jammer.
Toch bedankt
Toch bedankt
Re: Lak probleem
Ik heb eens bij het Franse balhhoofdplaatjes-archief gekeken.
Er zijn maar liefst 7 types van dit merk te vinden
https://www.dropbox.com/sh/k074uj951vy6 ... ngle+1.jpg
Zit er een op deze fiets?
Groet, Wiel
Er zijn maar liefst 7 types van dit merk te vinden
https://www.dropbox.com/sh/k074uj951vy6 ... ngle+1.jpg
Zit er een op deze fiets?
Groet, Wiel
-
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10
Re: Lak probleem
Dank voor de foto's. Tof om te zien. Zo te zien is het bovenste transfer van Reynolds H.M. De voorloper van 531. Een echte lichtgewicht fiets dus. En in die tijd waren in principe alleen de topmodellen van Reynoldsbuis in Frankrijk. Opvallend is dan weeer voor zo'n fiets dat de achtervorken niet recht zijn..
Een holle trapas is overigens in die tijd op lichtgewicht fietsen heel gebruikelijk. Zelfs de assen van de naven zijn gedeeltelijk uitgehold als gewichtsbesparing
Een holle trapas is overigens in die tijd op lichtgewicht fietsen heel gebruikelijk. Zelfs de assen van de naven zijn gedeeltelijk uitgehold als gewichtsbesparing

Laatst gewijzigd door Cyclissimo op 29 okt 2020, 19.44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Lak probleem
Hi,
Ik heb verder over nagedacht. Personelijk zal ik Owatrol ook over de transfers gebruiken. Blanke lak hecht niet over roest & kruipt niet. Owatrol of verdunde gekookt lijnolie hecht & kruipt wel.
Gr
Jon
Ik heb verder over nagedacht. Personelijk zal ik Owatrol ook over de transfers gebruiken. Blanke lak hecht niet over roest & kruipt niet. Owatrol of verdunde gekookt lijnolie hecht & kruipt wel.
Gr
Jon
-
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10
Re: Lak probleem
Naar aanleiding hiervan heet dit model waarschijnlijk record du monde
Volgens de bron is het affiche uit 1933 (https://forum.tontonvelo.com/viewtopic.php?t=8610)

- Bijlagen
-
- delangle affiche 1933.png (518.13 KiB) 3637 keer bekeken
Re: Lak probleem
Inderdaad als op foto 4 kijkt kan je het nog net lezen Record du monde.
Je weet een hoop boven water te halen Wiel.
Ik kijk ook regelmatig op tontonvelo maar ik ben de taal niet machtig ,dan is het lastig
schitterende poster. weer wat om te zoeken , een Delangle course trui
Je weet een hoop boven water te halen Wiel.
Ik kijk ook regelmatig op tontonvelo maar ik ben de taal niet machtig ,dan is het lastig
schitterende poster. weer wat om te zoeken , een Delangle course trui
- marco verbaant
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49
Re: Lak probleem
Van wat later ken ik dat wel, mijn 1954 Eroba heeft een Stronglight holle trapas voor spietjes, en ook mijn 1961 Locomotief heeft dat van Hermesse Grand Luxe (ook met spieën).
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"