naven en cups.

Plaats reactie
Gerard48

naven en cups.

Bericht door Gerard48 »

Aangeboden twee naven en twee cups voor inslag.
Die cups zijn oud, maar goed, als je wilt zal ik ze poetsen. Maten: Gat:23 m.m. Lijf: 36 m.m. en Rand 39 m.m.
Naven: De achternaaf van Normandy made in France, de voornaaf Shimano. Geen speling, zelfde configuratie, 36 gaats,
aluminium, stofkapjes onbeschadigd. Zijn overcompleet dus gaan weg. Waarschijnlijk van sport- of racefiets.
Bijlagen
naven en cups.jpg
naven en cups.jpg (415.11 KiB) 444 keer bekeken
Wat is de beste uitvinding van de 20e eeuw? De fiets.
marco verbaant

Re: naven en cups.

Bericht door marco verbaant »

Gerard48 schreef: 6 okt 2025, 20.22 Aangeboden twee naven en twee cups voor inslag.
Die cups zijn oud, maar goed, als je wilt zal ik ze poetsen. Maten: Gat:23 m.m. Lijf: 36 m.m. en Rand 39 m.m.
Naven: De achternaaf van Normandy made in France, de voornaaf Shimano. Geen speling, zelfde configuratie, 36 gaats,
aluminium, stofkapjes onbeschadigd. Zijn overcompleet dus gaan weg. Waarschijnlijk van sport- of racefiets.
Ik houd het op een sportfiets. Een beetje racefiets was rond die tijd allang uitgevoerd met uitvalassen. Vaste moeren op gewone en sportfietsen, alsmede op baanfietsen. Maar die laatste zijn het zeker niet gezien maar één rechtse draad in plaats van rechtse én linkse draad, die laatste iets minder in diameter voor de borgring.
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
m-gineering

Re: naven en cups.

Bericht door m-gineering »

marco verbaant schreef: 6 okt 2025, 22.01 Maar die laatste zijn het zeker niet gezien maar één rechtse draad in plaats van rechtse én linkse draad, die laatste iets minder in diameter voor de borgring.
Flensafstand bij een baannaaf is zeker niet kleiner dan voor, er hoeft immers maar een tandwiel op. Als je een wegnaaf in een baanfiets wil steken moet je het wiel paraplu spaken, de verkeerde kant op ;)
/Marten
Plaats reactie