Aangeboden twee naven en twee cups voor inslag.
Die cups zijn oud, maar goed, als je wilt zal ik ze poetsen. Maten: Gat:23 m.m. Lijf: 36 m.m. en Rand 39 m.m.
Naven: De achternaaf van Normandy made in France, de voornaaf Shimano. Geen speling, zelfde configuratie, 36 gaats,
aluminium, stofkapjes onbeschadigd. Zijn overcompleet dus gaan weg. Waarschijnlijk van sport- of racefiets.
naven en cups.
naven en cups.
- Bijlagen
-
- naven en cups.jpg (415.11 KiB) 1440 keer bekeken
Wat is de beste uitvinding van de 20e eeuw? De fiets.
- marco verbaant
- Berichten: 1269
- Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49
Re: naven en cups.
Ik houd het op een sportfiets. Een beetje racefiets was rond die tijd allang uitgevoerd met uitvalassen. Vaste moeren op gewone en sportfietsen, alsmede op baanfietsen. Maar die laatste zijn het zeker niet gezien maar één rechtse draad in plaats van rechtse én linkse draad, die laatste iets minder in diameter voor de borgring.Gerard48 schreef: ↑6 okt 2025, 20.22 Aangeboden twee naven en twee cups voor inslag.
Die cups zijn oud, maar goed, als je wilt zal ik ze poetsen. Maten: Gat:23 m.m. Lijf: 36 m.m. en Rand 39 m.m.
Naven: De achternaaf van Normandy made in France, de voornaaf Shimano. Geen speling, zelfde configuratie, 36 gaats,
aluminium, stofkapjes onbeschadigd. Zijn overcompleet dus gaan weg. Waarschijnlijk van sport- of racefiets.
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
-
m-gineering
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Re: naven en cups.
Flensafstand bij een baannaaf is zeker niet kleiner dan voor, er hoeft immers maar een tandwiel op. Als je een wegnaaf in een baanfiets wil steken moet je het wiel paraplu spaken, de verkeerde kant opmarco verbaant schreef: ↑6 okt 2025, 22.01 Maar die laatste zijn het zeker niet gezien maar één rechtse draad in plaats van rechtse én linkse draad, die laatste iets minder in diameter voor de borgring.
/Marten
Re: naven en cups.
verkocht.
Wegens overcompleet aangeboden trapas, li. en re. cups en twee nesten met 9 1/4'' kogels, voor een zacht zeeprijsje, zijn
gloednieuw en zitten nog in preserveervet. Maten as: Dik plm. 15,8 (Engels) lang 138 m.m., tussen de kogelbanen plm.
58 m.m.. Deze is voor ,,moderne'' fietsen met trapasbuis van plm. 68-72 m.m..
De cups: Doorsnee draad 34,6, 24 tpi (gangen per inch) een met linkse draad en een rechtse met borgring.
Die kogels wip ik er altijd uit en dan kan je er twee bijdoen in de cup, beter voor de krachtverdeling.
Wegens overcompleet aangeboden trapas, li. en re. cups en twee nesten met 9 1/4'' kogels, voor een zacht zeeprijsje, zijn
gloednieuw en zitten nog in preserveervet. Maten as: Dik plm. 15,8 (Engels) lang 138 m.m., tussen de kogelbanen plm.
58 m.m.. Deze is voor ,,moderne'' fietsen met trapasbuis van plm. 68-72 m.m..
De cups: Doorsnee draad 34,6, 24 tpi (gangen per inch) een met linkse draad en een rechtse met borgring.
Die kogels wip ik er altijd uit en dan kan je er twee bijdoen in de cup, beter voor de krachtverdeling.
- Bijlagen
-
- trapas en cups moderne fiets. .jpg (212.83 KiB) 735 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Gerard48 op 28 okt 2025, 15.02, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is de beste uitvinding van de 20e eeuw? De fiets.
- marco verbaant
- Berichten: 1269
- Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49
Re: naven en cups.
Voor de goede orde, je bedoelt -neem ik aan- de kogelRINGEN, en doet er wat LOSSE kogels bij om de cup te vullen.
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"