Ik lever en plaats ze vaak bij mijn klanten en het verschil is voelbaar: ze zijn ca anderhalf keer zo dik, dus beter lekbestendig en blijven langer op druk.
Ik gebruik ze zelf ook (zei de verkoper
Ze heten "Continental Hermetic".
Dirk
Miyata en Koga Miyata bestonden NAAST elkaar. Miyata waren de standaard afgemonteerd kant-en-klare fietsen zo uit Japan. De Koga Miyata's waren de fietsen waarvan de frames en afwerkinge ervan op specificaties van Gaastra werden uitgevoerd en in Nederland werden afgemonteerd in Heerenveen. Het is een misverstand dat Miyata de voorloper was van Koga....Willemklaassen schreef: ↑22 dec 2025, 15.14 Ik heb vandaag deze Koga Miyata pro afgemaakt.
Ik heb de fiets uit elkaar gehaald , overal nieuw vet in gedaan.
De Franse onderdelen die erop zaten verwijderd en op marktplaats Shimano 600 en Dura ace onderdelen gezocht.
Nieuwe banden, binnenkabels ,nieuw stuurlint en nieuwe remgreeprubbers geplaatst.
De fiets is uit 1976, een vroege Koga Miyata , misschien nog wel een Miyata.
Het frame is hoogwaardig, gemaakt van lichte Tange Champion buizen, hele korte wielbasis en verticale drop out in de achtervork.
Mmmmwah... Ik vertrouw het nog niet helemaal. Ze verkopen de fiets van vader. Maar 10 kilometer net deze onderdelen gereden, net uit de dozen. Op dee foto's ziet het er anders uit. De toeclips zijn vertrapt in die 10 kilometer.DaVinci schreef: ↑23 dec 2025, 10.02 Er staan nu een paar mooie Myata's op Marktplaats,
Een Myata Pro racefiets met een Dura Ace afmontage. Misschien is de geschiedenis van deze fiets wel bij de verkoper te achterhalen.
https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... 0-dura-ace
Ik heb hier een folder liggen uit 1981 die daar misschien wat nieuw licht op kan laten schijnen. "De Miyata Cycle is een fiets waarvoor de succesvolle Koga fietsen model hebben gestaan. Koga Trading Nederland heeft de gehele ontwikkeling verzorgd" In de folder staan de 750-SR, de ST en de ST-L. Zal de folder ook nog even als pdf naar de documentatiebankbeheerders sturen.
in den beginne waren het natuurlijk gewoon Miyata's, met een Koga sticker. De eigen inbreng werd later pas dominant. Ik heb ooit nog een Koga omgebouwd van (de hier toen totaal onbekende) 650B naar 559, en die wielmaat is natuurlijk alleen logisch als je de Japanse focus op Franse fietsen herkent. Gevalletje van' ach doe die ook maar' zonder echt op te letten wat de specs zijnmarco verbaant schreef: ↑24 dec 2025, 13.10 Vreemd dat deze folder pas uit 1981 stamt. De Koga's van Miyata werden toen al enkele jaren sinds 1976 werden gevoerd. Een en ander lijkt elkaar te overlappen. En is er toch een bepaalde mate van verwantschap wat elkaar niet bijt....![]()