Het is een fiets met bandrem voor en celluloïde stuur.

Ik heb ook een zelfde stuur dat verchroomd/vernikkeld is, misschien die maar pakken in plaats van deze.
de achtervelg was zoals ik laatst al lied zien naar mijn idee niet te redden, de velg heb ik weg gegooit, de naaf ga ik binnenkort onder handen nemen.
Ik zou de fiets opgeknapt willen hebben maar mij gaat dat niet lukken dus heb ik hem een tijdje gebruikt met een geleend achterwiel erin.
De voor en achter naaf lijken bij elkaar te passen, dus zijn denk ik origineel.

Hoe verwijder ik de dikke laag zwarte verf en de laag grijze verf eronder netjes?

De spatborden hebben een leuk Union plaatje om de stangen eraan vast te houden.
Op enig moment is het voorspatbord op hilarische wijze gerepareerd door hem een stuk over zichzelf te schuiven en vast te zetten met boutjes, dat laat ik denk ik maar zo, maar ook in het achterspatbord zit een scheur en dat kan ik niet maken, misschien een collega van mij die zijn lasdiploma's heeft.

Er zit een Spanninga achterlichtje op, waar een stuk uit mist, maar ik heb een nieuw lampje klaarliggen! Wat ik wel typisch vind is dat de vervangende lamp mij verkocht is als jaren 50, maar ik schatte de fiets ouder.

Weer een Simplex dinamo, die waren vast in of iets dergelijks, mijn Gazelle heeft er ook al last van!

Dit zit boven de Dynamo, maar waarom?
Yorick dacht aan iets wat de dynamo meer kracht zou geven.

Origineel stukje achter de koplamp verstopt

Tandwielen en Cranks geheel ontnikkeld, dan maar zwart maken?

Ik vond het stukje boven op de vork (kroonstuk toch?) een beetje opvallend aangezien de vork er onderuit zakt, hoort dat zo?

Moeilijk leesbaar maar toch echt een Union