Dit is ook een mooie, eerst hol geboord/gesmeed, en daarna de spievlakken er in geperst. Ter hoogte van de spieen is het gat nu D-vormigmarco verbaant schreef: ↑29 okt 2020, 21.59Van wat later ken ik dat wel, mijn 1954 Eroba heeft een Stronglight holle trapas voor spietjes, en ook mijn 1961 Locomotief heeft dat van Hermesse Grand Luxe (ook met spieën).
Lak probleem
-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Re: Lak probleem
/Marten
Re: Lak probleem
De crankspie in het verleden er in gemept 

-
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 9 jan 2013, 13.10
Re: Lak probleem
Dat zijn hele mooie assen inderdaad. De lichtste die ik ooit ben tegengekomen. Meestal staat er 'forme interieure deposé' op het uiteinde (gepatenteerde binnenvorm). Ik heb er zo een in m'n locomotief sport lichtgewicht uit 1953. De precieze fabrikant heb ik helaas nog steeds niet kunnen achterhalen..m-gineering schreef: ↑30 okt 2020, 08.30 Dit is ook een mooie, eerst hol geboord/gesmeed, en daarna de spievlakken er in geperst. Ter hoogte van de spieen is het gat nu D-vormig
-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Re: Lak probleem
Felix BoehmCyclissimo schreef: ↑30 okt 2020, 14.30Dat zijn hele mooie assen inderdaad. De lichtste die ik ooit ben tegengekomen. Meestal staat er 'forme interieure deposé' op het uiteinde (gepatenteerde binnenvorm). Ik heb er zo een in m'n locomotief sport lichtgewicht uit 1953. De precieze fabrikant heb ik helaas nog steeds niet kunnen achterhalen..m-gineering schreef: ↑30 okt 2020, 08.30 Dit is ook een mooie, eerst hol geboord/gesmeed, en daarna de spievlakken er in geperst. Ter hoogte van de spieen is het gat nu D-vormig
http://velobase.com/ViewComponent.aspx? ... 9&AbsPos=0
/Marten