Titan racestuur

Vragen, discussies en info over racefietsen en sportieve fietsen met derailleur.
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 1133
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Titan racestuur

Bericht door marco verbaant »

m-gineering schreef: 3 jul 2025, 07.24 De huls komt eerst, daarna buig je de bochten
Ik heb toch wel Titan bochten gezien die alleen aan de uiteinden naar buiten gebogen zijn geweest. Heb er zelf ook eens een gehad waar de mof was losgekomen en om de bocht heen draaide, en die de vorige eigenaar met een schroef alsnog was gefixeerd....
Die mof was natuurlijk ter versteviging van het geheel, zelfs Cinelli deed dat veel later met een gelijmde mof (die erg konden kraken). Tot op heden worden veel (met name aluminium) bochten bij de voorbouw dikker uitgevoerd (qua materiaal én diameter).
Bijlagen
Afbeelding1.png
Afbeelding1.png (65.83 KiB) 125 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 1281
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Titan racestuur

Bericht door non-fixie »

m-gineering schreef: 3 jul 2025, 07.24 De huls komt eerst, daarna buig je de bochten
Kijk eens aan. Meteen een heldere instructie erbij! :)
m-gineering
Berichten: 1752
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46

Re: Titan racestuur

Bericht door m-gineering »

non-fixie schreef: 3 jul 2025, 12.25
m-gineering schreef: 3 jul 2025, 07.24 De huls komt eerst, daarna buig je de bochten
Kijk eens aan. Meteen een heldere instructie erbij! :)
en de video (Nitto):
https://www.youtube.com/watch?v=1rzKJOJMAaw
/Marten
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 1133
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Titan racestuur

Bericht door marco verbaant »

Aha, m-gineering bedoelt de productie vanaf nul, en niet de latere eventuele aanpassing door uitbuigen....duidelijk
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Plaats reactie