Lak probleem

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
m-gineering

Re: Lak probleem

Bericht door m-gineering »

marco verbaant schreef: 29 okt 2020, 21.59
theodorus schreef: 28 okt 2020, 21.17 .... opvallend voor die tijd ook al een holle trapas, misschien ooit vervangen? ...
Van wat later ken ik dat wel, mijn 1954 Eroba heeft een Stronglight holle trapas voor spietjes, en ook mijn 1961 Locomotief heeft dat van Hermesse Grand Luxe (ook met spieën).
Dit is ook een mooie, eerst hol geboord/gesmeed, en daarna de spievlakken er in geperst. Ter hoogte van de spieen is het gat nu D-vormig
Bijlagen
spievlak.jpg
/Marten
theodorus

Bericht door theodorus »

De crankspie in het verleden er in gemept :o
Cyclissimo

Bericht door Cyclissimo »

m-gineering schreef: 30 okt 2020, 08.30 Dit is ook een mooie, eerst hol geboord/gesmeed, en daarna de spievlakken er in geperst. Ter hoogte van de spieen is het gat nu D-vormig
Dat zijn hele mooie assen inderdaad. De lichtste die ik ooit ben tegengekomen. Meestal staat er 'forme interieure deposé' op het uiteinde (gepatenteerde binnenvorm). Ik heb er zo een in m'n locomotief sport lichtgewicht uit 1953. De precieze fabrikant heb ik helaas nog steeds niet kunnen achterhalen..
m-gineering

Bericht door m-gineering »

Cyclissimo schreef: 30 okt 2020, 14.30
m-gineering schreef: 30 okt 2020, 08.30 Dit is ook een mooie, eerst hol geboord/gesmeed, en daarna de spievlakken er in geperst. Ter hoogte van de spieen is het gat nu D-vormig
Dat zijn hele mooie assen inderdaad. De lichtste die ik ooit ben tegengekomen. Meestal staat er 'forme interieure deposé' op het uiteinde (gepatenteerde binnenvorm). Ik heb er zo een in m'n locomotief sport lichtgewicht uit 1953. De precieze fabrikant heb ik helaas nog steeds niet kunnen achterhalen..
Felix Boehm

http://velobase.com/ViewComponent.aspx? ... 9&AbsPos=0
/Marten
Plaats reactie